kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Wednesday, December 14, 2011

Ketenangan Yang Dicari...

Assalamualaikum....Salam sejahtera...

Hampir 3 minggu saya menyepikan diri dari dunia blogging ni...Sepanjang 2 minggu lebih ni jugak saya jadi backpacker, berjalan sana sini menziarahi kawan2 n sanak sedara...Maklum sajalah, kalau dh namanya mengajar di Sabah, semestinya jarang sekali saya dapat jumpa keluarga. Balik pun sekali setahun je... Dalam masa cuti sebulan lebih ni la saya guna untuk aktiviti ziarah. Pada masa yang sama, saya juga ada buat vacation di sini....
Boleh agak ke kat mana? Huhuh.... Inilah Pulau Phuket, Thailand... (pinjam gambar dari GOOGLE). Ada je gambar dalam kamera sendiri, tapi tak boleh nak transfer lagi...Insyaallah kalau laptop dah ok, kamera pon dh ok, saya upload sini...Nak ceritanya, selepas balik dari percutian tu, hati saya rasa kosong je...Tak tahu kenapa...Bagi saya, this is not the right place for me... Nak cerita panjang2 pon tak sempat lagi sebab nak sapu habuk2 kat blog dulu... Okes! esok saya update entry, why, why n why.....

19 comments:

Amie said...

rindunya kat dia... lama sangat menyepi! dah sapu sawang nanti terus duduk bersila ye Nani... bagi make-up cantik2.

Mama Ann said...

mama pun rindu...tertanya2kemana nani pergi..bagus la kalau pegi vacation..tenang kan fikiran..pastu baru update bloq..

nuwairani ismail said...

rindu kak amie juga...hehhe...nak tengok follower baru, nak balas komen kawan, nak marathon entry kawan2...aduh...byk keje ni...

nuwairani ismail said...

mama : gi vacation mengejut hari tu...tak sempat nak masuk entry...tak sangka juga boleh berjalan sampai 2 minggu lebih.

kasihredha said...

lamanya menyepiiii
bestnya Phuket...cantik pantainya kan

quinnie said...

jauhnya berjalan..sampai ke phuket..:)

CT Delima said...

As'salam nani

Ketenangan yang dicari belum berjumpa tu, sebab tu jiwa rasa kosong ibarat rumah cantik tapi tiada penghuninya. Ibarat seorang puteri masih belum berjumpa puteranya...hehehe

Tak apa Nani, lambat laun jiwa yang kosong tu akan penuh dengan keceriaan...insya'Allah. cepat2 update ya, tak sabar nak tengok mesti banyak gambar2 menarik nak dikongsikan bersama kan. k.ct tunguuuuu!

Cheq Sue said...

he he he... ingatkan kb / tumpat naik air banjir, rupenye dia pi derak. kita jugak le dok makan tido aje...

MulutPayau said...

Lama jugak nani mnyepi ye...
kalau balik kg tntu bnyak bnda yg nak dibuat....Woww..bestnya dapat g Phuket...nnti upload gmbar yer...

Ucu Faridah said...

winduw sangat2 kat nani...
lantai x mop sekali ke..hehehe..pasti kasi ummmppp punya entry ye...

rahel said...

Salam Nani..
rindunya..lama tak update ek..byk habuk k kat blog? hehe..macam biasa..akan ditunggu gambar2 yang menarik dr percutian Nani...

tun_telani said...

wallaaa... phuket!! dahsyat laa nani.. tempat cantik, tp akak takut nak pergi sbb dgr kat sana lg teruk dr bali, tourist dtg utk clubbing2 ramai kan.. hehe.. tp xtau la kesahihannyer camner. best ke? akak pun kt kampung ni, 3 minggu blk kampung.. hoho... mmg slow la tgk blog.

Mieza said...

wahhhh beshnyerrrr nani cuti2 luar negara..akak ni nak bercuti dlm negara pun tk sempat huhuhu..sian anak2 tak dibawa ke mana2..insyaAllah xmas ni br nak bercuti..seronok kan dapat kenal tempat org..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak tunggu n3 percutian tu ye... nak juga tau kenapa terasa kosong.. kalau kosong hilang segala stress kira ok jugak tu... hehe..

Wani said...

assalamualaikum nani..

lamonya dok menyepi.... tapi faham dah ..bila kat kampung ni macam2 aktiviti nak dibuat kan ... tertanya2 jugak ke mana la cik nani ni pergi hihi.. oohh terbang dah ke Phuket ya.. bestnya .. nanti tunjuk2 la gambor tu .. leh2 la nak tumpang tengok

nOOrsha said...

ngape nani....blik kg patut hepi2, jgn rasa kosong2 :)...pepun mmg seronok sesekali jumpe kawan2 n sedare mare yg lame x jumpe kn..cantikye phuket..akk tringin nk gi
:)

Ketuhar Panas Yatie said...

Salam Nani,
Selamat bercuti . Gunakan peluang yang ada dengan sepenuhnya. Nanti sedar tak sedar dah nak menyeberangi Laut China Selatan lagi...

Sue @ Nenie said...

Salam..selamat bercoti...

Mr.Ein said...

phuket memang terkenal dengan pantainya yang cantik... teringin nak kesana tapi belum kesampaian :)