kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Thursday, March 24, 2011

RESEPI PANAS!!!

Assalamualaikum...Selamat sejahtera! 
Ada aje isu panas di MyR ni..ni nk cite psl resepi Dulce De Leche..ada ke patut ada sorg hamba Allah tu boleh komen ni resepi bodo.mmg nmpk bodo psl bahan2 susu pekat 1 tin je.tp dia punya taste, mmg SUPERB! hohoh...x dpt diungkapkan dgn kata2...u all kene try sdiri, ok! Nk ceritanya menurut tuan punya resepi, Dulce De Leche ni berasal dr negara Argentina...so, i ni kalo nk tggu sampai sana xtau la bila boleh sampai..dpt resepi pon  jadi la..so, ni i ada tempek gmbr rupe Dulce De Leche.mcm seakan x percaya sebab kalau kite tgk susu pekat manis tu kan mcm berlendir je teksturnya kalo kite tuangkan tinggi2.tp, bile dh kene rebus tu teksturnya bertukar jd mcm sekaya plak.warna pon jd gelap skit.rasa caramel.sgt SEDAP, beb! sblm ni mmg pernah dh tgk org buat mende ni dlm blog kak Noorsha.so, x heran la kalo dh tgk kali kedua.sekali, kak Noorsha hantar laporan2 masakan yg dia buat...adus...lepas balik dr skola, terus capai susu pekat ni (naseb ada stok).

Dulce De Leche
1 tin susu pekat direbus dlm periuk yg mengandungi air dalam masa antara 2-3 jam.

mende alah ni boleh disapu pd roti, dibuat biskut, buat air, kek, dessert lain, puding, bun, pau..ish, mcm2 lg la pendek kata.rasa lemak2 manis gitu.lebih bagus drp kaya sebab yg ni xde telur, so kurang kolesterolnya. then, xdela rasa hanyir mcm sekaya tu..sedappppp.....terima kasih beldandy atas perkongsian resepi ini.


2 comments:

nOOrsha said...

salam nuni.. time kaseh sudi sggh blog akak yg x seberape tu ye.. mmg panas resipi DDL kat MYR nun..ekekke

nuwairani ismail said...

hahah..tula kan..bila dh jd resepi panas ni, habih semua pakat duk try buat.bagus jugak sekali sekala ada org bikin panas mcm tu.