kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Friday, February 24, 2012

Gara2 Tarik Tali

Assalamualaikum....

Dah 2 minggu sibuk dengan hal2 sukan sekolah, akhirnya semalam tamat juga..Sakit tangan, kaki, badan, pinggang toksah nak cakap la...Bukan sebab kene buat kerja berat pon, tapi sebab gatal2 tangan bagi nama nak ikut pertandingan tarik tali..Konon2 seumur hidup tak pernah lagi main tarik tali...Kirenye ni team guru2 la...Sekali team lawan tak cukup 2 orang ahli lagi..Diorang pon tarik la 2 orang budak tingkatan 6. Sekali, 2 orang budak tu memang yang paling besar la di kalangan pelajar2...adeh! dalam hati dah rasa2 mcm nak kalah dah...

Pertandingan bermula.....Jenuh haku menarik tali tu sekuat hati...muke tu dh macam duk meneran nak beranak je...tak tahulah ada org snap gambar ke tak masa tu...kalo ada sekali pon, plis jangan la tag muke haku...adeh! Akhirnya, team kami jatuh tersungkur jugak....Mula2 tu memang tak rasa pape...Balik rumah pon boleh ketawa2 lagi..Seawal jam 9 malam dah masuk tidur..Then, jam 2 pagi boleh pulak terjaga...dah mula rasa sakit2 pinggang....esoknya tu mulalah sakit2 betis, paha, lenguh2 tangan.. Sah! Tahun depan aku tak nak lagi dah ikut mende2 merepek ni...Nak duduk bangun pun terseksa bukan main....Hadoi!

5 comments:

IXORAROXI said...

tergelak sensorang akak baca...cian ya :)

rahel said...

Bagus jugak tu Cikgu Nani..skali skala ikut sukan...bole kasi segar badan...hehe..

Diana @ Melley Mey said...

hehehe... ciannya adik akak sorg nie... ngah sakit badan rupanya... aloloo x per cayang.. sekali sekala ikut acara nie best jugak kan.. tp jgn selalu kan.. :). ari nie per kbar? harap nani dah ok dah..

MulutPayau said...

alahai siannya....hhehehe...tergelak akak baca..sorri ya dear.....tapi acara ni yg paling mndapat sambutan dan sorakan kalau dibuat di sekolah....

Along Maklong said...

best apa dapat lawan tarik tali..
tapi masa tu makcik masih muda remaja..
jadi tak rasa plk sakit kat mana2.. ke sebab dah lupa.. hehe..