kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Tuesday, April 12, 2011

Housework Will Keep You Fit (FASA 1)

Assalamualaikum...Selamat petang....
Pada saat2 bizzy dizzy ini, Cikgu Nuwairani dah malas nk masak kt rumah. Segalanya makan di sekolah aje. Pagi tadi pon bekfes dengan choc brownies yg masih ada saki bakinya lagi... Bila dh simpan dlm peti sejuk semalaman ni mcm makin sedap pulak kek ni.

Oleh kerana berseorangan di rumah skrg, terfikir juga nk kemas rumah. Untuk proses mengemas ni siap sepenuhnya di rumah, sy ada masa selama 4 hari saja lagi untuk buat apa yg patut sebelum housemate cumil itu balik dr berkursus. So, FASA 1 ini baru pengenalan. Jadi, skrg masih dlm proses merekod kedudukan asal dan melakar kedudukan perabot yg baru. Untuk pengetahuan semua, sy mmg suke mengubah kedudukan perabot 4bulan sekali. Kalau duk hadap mende yg sama je, mcm bosan pulak. Plus, rumah kami ni sentiasa menjadi kunjungan CIK TIE kalau tiada PENJAGA (CIK KUCH la tu).

Jadi, sebelum projek berjalan, sy sempat jugak snap beberapa keping gmbr pandangan dari dlm rumah. Jadi, bila dah sampai FASA 3, atau 4, dapatla lihat perubahan yg berlaku sepanjang projek berlangsung. 

ruangan ni kosong mcm xde fungsi pulak

koleksi perabot jati milik hosmate

pintu utama rumah

ruang tamu

sarung kusyen yg belom berganti

pandangan dari depan menghala ke meja makan

tempat bersantap. ada kari ikan atas meja

rak buku dan brg ntah apa2 je menyemak kat ctu

No comments: