kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Thursday, April 21, 2011

Makan VS Diet

Assalamualaikum... Apa khabar anda semua!!!
Alhamdulillah setel jugak Majlis Hari Anugerah Kecemerlangan Pelajar 2010. Masa ni la baru sempat nk berfikir2 pasal diri sendiri. Paling best time sibuk2 ni kan, sy makan baaaaaaaaanyak betol. Tapi dek kerana x cukup rehat, awal pagi dh ke sekolah, petang baru balik, malam dah x makan, kol 9 dah lelap. Terus minggu ni turun sekilo lagi... hmmmm... Best kan??

Seperti yang sy dh maklum sebelum ni, dalam kesibukan itu, terselit juga ruang2 utk memasak. Ramai yg berkata kpd sy, “Rajinnye ko masak”, “Rajinnya ko cuba resepi2 baru”. Pada sy la kan, ni bukan masalah rajin ke x rajin. Kalau u all di rumah, takkan la sekali pon x berasap dapur tu... Lebih2 lagi kawan2 yg dh jd bini org tu... Org nmpk sy rajin sbb sy masak bende yg org jarang masak (cth : kek, roti, donut, kuih-muih, etc.). By the way, sy adalah seorang yg x pandai masak LAUK! Huhuh.... Kepakaran itu adalah dimiliki oleh Cik Housemate sy, ok! So, kalo bab lauk2 ni dia la yg rajin nk masak.

Skrg sy tgh blaja2 on diet. Then, org selalu ckp dgn sy, “mcm mana la ko nk diet kalo ko rajin masak makanan2 mcm tu..?” Huhuh.... Meh nk explain skit. Apa yg sy masak itu, dlm 1 hari tu, itu jela yg sy makan. Kalau buat kuih karipap di pagi hari, sy akan bawa kuih tu ke tmpt keje utk dijadikan bekal, then malam pon sy makan itu aje. That is what i did for my daily routine. Skrg dh jarang nk gi makan di kantin disebabkan faktor2 spt nk jimat + keje byk + makanan kantin x kene la dgn selera tekak sy.


a new me with a new life... 


Hmm... Keadaan dulu dah x sama mcm sekarang lagi.....bersambung......

2 comments:

Along Maklong said...

fuyooo.. !! nani dah nampak slimlah..
ni jeles ni.. :D

Nuwairani said...

nmpk slim la sbb gmbr jauh.kikiki....