kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Friday, April 22, 2011

MyResepi N Me

Assalamualaikum...Selamat Pagi!

Hari ni kami masih cuti, sama seperti semalam. Hari ni Good Friday, jadi mereka yg tinggal di kawasan Sabah S'wak mmg akan cuti. Dah namanya cuti, tp malas pulak nk masak. Bukan pe, sy punye peél ni lain skit. Kalo cuti, mesti kurang makan. Tak tau la kenapa mcm tu. Kalau nk masak pulak, takot x abes. Yela, kalau hari sekolah, kite ke hulu ke hilir, jadi byk bende kite buat, pastu mula la lapar. Bahan2 di rumah pon byk dh nk abes stok. tepung, baking powder, etc.... malas nk topup baru. Tunggu keluar gi bndr esok jela. So, hari ni turn housemate sy yg masak.

Jadi, utk mengisi kekosongan ini, sy tayang la beberapa masakan sy yg belom termasuk dlm blog ni. Ekceli ni kebanyakannya resepi drp MyR yg dicuba2 tahun lalu.

apple pie


mini croissants

fruit danish


shortbread cookies


honeydates oats scones, resepi chef wan


butter prawn


roti gula


butter rolls


roti inti coklat


kek choc moist


cream puff


bread n butter pudding


1st karipap pusing

gambar2 ni nmpk mcm buruk, dan kabur..ye, ni 1st time sy buat keje2 mcm ni..nanti akan cuba perbaiki lagi sampai la cantek mcm otai2 lain buat.

No comments: