kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Tuesday, April 17, 2012

Aku Ingin Pulang~~

Assalamualaikum...Salam sejahtera...

Mulakan hari dengan penuh semangat dan keceriaan. Redha dengan apa yang telah ditentukan. Memang tidak semua yang berlaku kepada kita sehari2 adalah menggembirakan. Namun, kita ada Tuhan Yang Maha Esa untuk kita mengadu. Hari demi hari Nani rasa semangat sangat untuk teruskan hidup walaupun perlu dilalui dengan titisan air mata. Hampir 4 tahun Nani menyumbang tenaga dan bakti di negeri orang. Sudah sampai masanya Nani berusaha untuk kembali ke pangkuan keluarga. Perasaan rindu itu memang tak perlu diungkapkan lagi. Setiap kali terkenang mak & ayah di kampung, memang bisa mengalirkan air mata. 

Nani tidak kisah kalau tidak dapat posting ke sekolah depan rumah mak & ayah. Cukuplah kalau dapat masuk ke bumi Semenanjung. Bagi mereka yang berada jauh di tempat orang seperti Nani memang akan rasa macam ni juga. Mungkin tahun ini sudah masuk peringkat 'limit' dah. It is not because of the people are not nice, the place, n the meals (masuk list jugak tu)...tapi, tanggungjawab dan peranan tu akan beralih arah nanti. Tambahan pula, hati Nani memang rasa enough is enough. Orang Kelantan cakap, "pade-pade doh la...". Rasa seperti hati sudah tidak di sini lagi.

Mohon kawan2 sama2 berdoa semoga Nani dapat berpindah balik Semenanjung hujung tahun nanti... Kalau sehari ada 400 orang baca entry ni, harap2 400 doa itu akan dimakbulkan juga nanti...Insyaallah... Terima kasih atas doa kalian semua...Ameen.......

20 comments:

Yana Shaiful said...

insyaAllah nani..k.yana akan doakan..isk..iskk.. tibe plak kita yg sedih :p

Nuwairani Ismail said...

terima kasih kak yana... :)

Wani said...

salam nani ... sedihnya kak wani baca entry wani ,, kak wani faham tekanan orang perantau ni .. sabar ya nani ... Allah memang uji manusia itu dengan susah payah ,, sabar..sabar ..sabar sambil berdoa ke hadrat ilahi ....insyaAllah berkat kesabaran nani tu ada hasilnya .. ya.. .. kak wani pun akan doakan untuk nani yang terbaik lah... huhu..

Zaliedana said...

Assalam nani,kak ct org yg ke3 doakan nani,moga tercapai hajat hati n impian nak tuka ke semenanjung tuh ya..Amin...Ermmm agak2 ke akawin cpat2 nih nani,kompom leh dpt tuka,hehe..Opsss jgn mrh nani..

ainnoraini said...

Sabar ye nani...insya allah akan dipermudahkan segala urusan tu..semoga hajat nani dpt kembali kesini...
Jangan sedih-sedih tau...

KakAsma said...

Nani,

sob...sob...sob....
sedih gitu..yelah kan dah lama benar tu 4 tahun,dah boleh tukar balik ke semenanjung dah tu..tak per nani,akak akan doakan buat nani..amin

InsyaALLAH jika kebaikan banyak disitu,akan dapat juga bertukar balik kesemenanjung.

Amie said...

Assalamualaikum Nani,
mudah-mudahan hasrat didengar oleh-Nya... berbaktilah di tempat sendiri, mungkin motivasi lebih meningkat...amin!

Hanis MY said...

dah cukup pengalaman di tempat org insyaAllah pasti dpt posting di semenanjung, sng nk jumpa :)

Madi @ Aed said...

i'Allah..yakin la denganNya..aminn..

efa fairuz said...

insyaAllah, amin.. solat hajat, doa banyak banyak.. ;)

Acik Erna said...

insyaallah nani..semoga doa dan keinginan nani untuk berpindah akan dimakbulkan yang maha esa

rahel said...

Sabar ye Cik Nani...semoga doanya dimakbulkan...

Maira Anjami said...

Ameen..
moga dipermudahkan segala urusn kak nani~
insyaAllah bleh brjumpa lgi nnt;)

tun_telani said...

ameeennnnnnn.............
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!! nak balik semenanjung jugakkk!!!!!!!!!!!111

Mama Ann said...

Inshaallah nani..Akan termakbul juga nanti..Mama doakan..

Asmara said...

InsyaAllah.. Amin.. :)

Nuwairani Ismail said...

terima kasih atas doa kalian semua...setiap doa itu sesungguhnya amat bermakna sekali buat nani..

quinnie said...

alahai siannya dia..memang kadang2 tu rasa homesick sgt2 kan..moga dipermudahkan urusan nani mintak pindah ye..:)

***she is me*** said...

aminnnnn....doakan aku skali nani...ak nk kelik jugokkkkk!!!

Nuwairani Ismail said...

aminnnnnn...moga2 kite dapat pindah bersama2...