kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Wednesday, April 25, 2012

Jawapan Teka Teki ~~

Assalamualaikum....Salah sejahtera...

Huhuh...Macam2 la yang meneka gambar dalam entry Wordless Wednesday hari ni. Paling ramai meneka air cincau. Tak kurang juga yang cakap kicap, dodol! Tapi tiada satu pun jawapan yang betul. Sebenarnya tu adalah gambar air pepsi yang tidak habis diminum di Pizza Hut, Sandakan baru-baru ni. Jadi, kami minta tapau pizza dan airnya sekali. Tahu tak, disebabkan kami ke sana pada hari SABTU, makanya plastik untuk membungkus air tersebut dicaj RM0.20! Huhuh...Lucu betul! Kalau tahu macam tu kami bawa botol sendiri siap2. Lenkali kena bawa botol masuk pizza hut. Jadi, sape2 ke pizza hut nak minta tapau air yang tak habis tu, better bawa botol sendiri ya!


10 comments:

quinnie said...

hahhaha..air pepsi rupanya...kekekek...plastik pun ada rega jugak ye..macam2...

MulutPayau said...

Opssss..pepsi rupanya....ingatkan cincau...

Qhaifa Nur said...

aduh ngapa dibungkus gitu nanti bocor....
lain kali kena bawa botol plastik gini...

nOOrsha said...

adeh..ngape diowang gune plastik utk bungkus leftover yg kstermer nk bwk blik??patutnye sediaknla cawan kertaS..ADUHHAI...GERAI AIR PUN DA X GUNE PLASTIK TP GUNE CAWAN KERTAS..NMPAKLA MOLEK N PRESENTABLE..idakler nkpak cam mamak..huhuhuhihihi...

Acik Erna said...

salam nani..acik tak pernah pulak nak tapau air sekali..selalunya pizza yang tak habis makan je.

Wani said...

nani dah terlewat dah kak wani nak main teka -teki .. tak pernah lagi nak tapau balik makanan x habis guna plastik kat pizza hut .. hihi ..entahlah dah lama x masuk pizza hut etek... ;p

ijayuji said...

Salam nani! ahahahaha... sabau jer lahhh! takut bawak botol tak pas masuk pulak nani sbb dia ingat kita nak mencurik ke apa ehehehe... pestaim dgr kes mcm ni :D

~ yus ~ said...

mak aii, apadah mintak tapau pun kena bayar untuk plastik..huhu. Kedai biasa tak kena bayar pun....cekik darah juga pizza hut ya...hihi

Mieza said...

haaa dah dekat dah jawapan akak tadi tu..akak teka air kopi o..hahahahah sedap gak makan kat pizza hut ni kan...feveret menu akak ialah seafood lasagna...sedapppppnyerr

Nuwairani Ismail said...

lucu2 la jawapan suma orang.