kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Thursday, July 12, 2012

Cikgu Nani Yang DARAT!

Assalamualaikum....Salam bahagia....(bahagialah sangat sebab makan sampai tak hengat donia, mentang2lah jauh dengan digital scale). Huhuh....

Tak sempat nak bercerita panjang sebab ada cerita pendek je malam ni. Hihih.... Sebenarnya Nani memang jarang betul tinggal di hotel melainkan untuk menghadiri kursus. Jadi, kalau dah ada macam2 jenis hotel ni semestinya ada macam2 ragamnya. Nak ceritanya Nani masuk toilet kemudian tengok ada sinki yang cantik bentuk bowl ni. 
Nak ceritanya Nani buka air, kemudian dengan gatal tangan pegi tekan pulak mende bulat kat tengah2 tu. Makanya tenggelamlah ia dengan air yang bertakung... Pastu jenuh fikir balik macam mana nak tarik keluar. Hahah! Puas duk belek2 sinki ni kot2 ada punat yang boleh ditarik ke. Tak jumpa jugak. Tengok pulak bawah sinki, pun tak ada jugak. Last sekali fikir biar je air bertakung sampai esok pagi biar housekeeper yang buatkan.....

Dah macam tu rasa tak sedap hati pulak. Mesti housekeeper tu kata i ni DARAT. Tiba2 boleh dapat idea nak tekan balik benda bulat tu. Tak sangka pulak boleh naik balik...Alhamdulillah...Setengah jam i sebuk2 duk belek sinki tu akhirnya berjaya juga! 

mode : DARAT sungguh cikgu ini.....

darat = jakun

14 comments:

tun_telani said...

LOL~~ kak tun pulak mmg jenis yg cintakan hotel.. muahahahaha.. tiap2 kali pun mesti ngada nk duk hotel. walaupun gi jalan dekat2 je, tp kalau duk hotel tu terasa mcm berholiday ;p

wanie said...

salam kenal..kak nani..kak nani ke..?bolehlah ya..
pernah gak jadi DARAT bilo jumpo sinki camtu(kelate ken..)..pernah jadi gak kat Waniey..tp xde lah sampai 1/2 jam..panik punya pasal terus tekan menda tu..

Wani said...

haha.. kak wani pun ada darat jugok kalo bab2 sinki neh ..sebab benda yang tak pernah kita jumpa kan memang jakun la sekejap ..

quinnie said...

ahhaha..ingatkan benda la darat ni..rupanya jakun dlm bahasa kelantan ek? heheheh

yerla kita pun suka belek2 benda2 kat hotel ..tambah2 kalau yg benda baru ni..hehehhe

EmbunRosaliza said...

hahah lawak la nani ni, mmg pun sesuatu mcm yg pelik2 sikit mesti kita pun nak ngetes juga, mesti gabra habis kan. Pengalaman nani, tak cuba tak tau jadinya mcm mana hehe

Zaliedana said...

Assalam nani,hehe baru tau darat tuh jakun..klo kat utara kmi panggei peraq,hehe..Kak ct pon cam tun suka jer klo duk hotel,nak2 lak klo hotel yg da bufet bf,hehe..

Amie said...

oooo darat tu jakun, jakun tu darat ye Nani,
setahu kak Amie Jakun tu salah satu suku kaum melayu asli di semenanjung, sama dengan suku Temiar, Negrito dan beberapa suku asli yang lain. Istilah 'jakun' biasa kami gunakan untuk merujuk kepada... susah nak terangkan ni, kira macam peribahasa rusa masuk kampung gitu laa he he hehh, atau orang yang terheran-heram akan sesuatu sebab tak pernah nampak sebelumnya he he hehh

kasihredha said...

hihi
biasa le tu nani
tak semua benda kita tau :)

FnF Simple Life said...

hahaha...mende nye biasa aje... tapi cara Nani bercerita buat rasa cm kelakar... baru tau darat tu jakun...ngeee

teringat masa cuti2 balik Msia dulu... masuk toilet kat LCCT pastu ada sorang Nihonjin (sama2 satu flight ngn kami) terkial2 tak reti nk buka pili air... dia tadah tangan tapi air tak keluar... Kat Jepun kan pili air kt sinki public toilet diorg automatic... pastu kepala pili air kat lcct tu plak kecik sgt mcm style pili air Jepun yg auto tu...mana tak penin Nihonjin tu.

Ucu Faridah said...

hotelll...itu yg paling anak n mak kepada anak ni suke tidur kt sana...

zila norazila said...

he hhe nani..elok jgk nani tekan..klu x tekan mmg x akan tau nnt camne nk tekan balik..tp duk hotel mmg best:)

rahel said...

hehehe..tekan jangan tak tekan..

Asmara said...

hihi.. gitu ye. mmg kene try n error kan. kalau tak tak tau camne guna. :p

eppoe said...

DARAT! hahaahahha, malu kokrammm~