kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Wednesday, July 4, 2012

Tersentuh Hatiku....

Assalamualaikum...

Penat sungguh hari ni sebab ada jamuan di sekolah. Sebagai seorang perempuan bujang Melayu yang rajin masak ni makanya memang perlu saya bawa sesuatu untuk dihidangkan di sekolah. Kalau dulu asyik dapat menu yang berat2 je. Kali ni pandai pulak saya pilih menu yang ringan2 je. Nak tahu saya buat apa? Ha....leh klik kat SINI. Sebenarnya lain yang orang minta, tapi sebab malas nak beli2 kat pasar, jadi amik je segala bahan yang ada dalam peti ais. Alhamdulillah...laku jugak makananku itu... Memang trademark Nani kalau  bawa makanan ke sekolah, dah bagitahu awal2..."kalau sape cakap tak sedap, buat sendiri!". Sampai sekarang tak pernah ada orang komen2. Huhuh...

Selepas berkemas segala barang, tempat makan kami pun sembang2 la jap. Ada jugak masa cikgu nak duduk sembang2 ye! Huhuh...Tiba2 ada dengar lagu ni....
Sesungguhnya setiap bait lagu itu memang kena betul dengan jiwa ni. Apsal tetiba leh jiwang berkarat lak ni? Pape jela...Tapi memang best lah! Kalau tak caya leh dengar sendiri....

12 comments:

kasihredha said...

a ah le nani
akak first time dengar pun terus suka :)

sury_masury said...

uhuuu..jiwang2...ehemmmm2...sekali sekala layan je lah jiwang2 tu cikgu..hehhehe

sedap apa kerabu apple tu...jnji ado kan...:-)

EmbunRosaliza said...

hehe cikgu pun ada perasaan jiwang gak ya hehe, biasa la tu nani

Amie said...

Sesekali Kak Amie pun suka layan jiwa...jiwang gak he he heh

FnF Simple Life said...

amboi Nani...mendayu-dayu lagunya ;)

rahel said...

wah...ingatkan apa yg bikin tersentuh hati..rupa2nya lagu la pulak..layannn..

Mieza said...

Tak dapat lak akak nk dgr lagu ni..lappy ni asek buek hal dari tadi...nani..nasi kerabu nani kat bwh ni mengancam sungguh..terus akak jd terliur huwaaaa

tun_telani said...

adeh.. ingatkan apa yg tersentuh hati td.. akak terharu kalau makanan sedap sangat ;p

MulutPayau said...

best jugak lagu tu ya...

Wani said...

Yaaaa ..ingatkan kenapa tersentuh hatiku. hihi..x pe cikgu pun blh layan lagu gak..

quinnie said...

1 time dengar lagu ni..:)

Rohah said...

Akak pun terjiwang sekejap..ehehhe..tgh latan nie..
"Mahabbah wa Rohmah"..Barakallah..