kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Friday, September 23, 2011

Cheese & Choc Chip Danish Bun

Assalamualaikum....Selamat sejahtera....

Dah agak lama tak menguli ni kan, tetibe dtg angin meroti...Bukan apa, sy ni sebenarnya tertinggal charger hp nokia di kg. Pastu mula la susah sebab dh jarang org pakai hp nokia yg lubang cucuk charger besar tu. Huhuh...Yela, hp dr zaman 2005 lagi...Punya lah tahan lasak hp tu. alhamdulillah sy bukan jenis org yg suke perabih duit nak beli hp canggih manggih. Ok, back to the story...Cari punya cari, tak de pon kawan2 tmpt keje yg ada charger jenis tu. Tetibe tergerak hati nak tanya orang sebelah. Sekali, dia ada charger jenis tu rupanya...Alhamdulillah...Selama nak menunggu bonda poskan charger tu dr kg terpaksa la 3 hari sekali pinjam dengan jiran sebelah. Lama kelamaan rasa segan pulak bila asik ketuk2 pintu minta nak pinjam charger diorg. Dahla pulangkan balik dengan tangan kosong. Kene pulak last week dia ada bg kek pisang. Jenuh duk pikir nak masak pe nak balas bekas diorg. Teringat pulak roti gulung ni. So, uli la sikit petang tu bg jiran sebelah. Nak makan sorang memang tak termakan la. Resepinya sy ambil drp Duja, Myresepi. Dah banyak kali buat. Alhamdulillah jadik...Dah buat mcm2 perisa pon. Raisins, choc chip, cheese. Memang sedaplah! Nak resepi, tengok jela di link ni ye. Malas pulak nak menyalin. Hihih...







tak larat nak cakap byk2...penat....

12 comments:

Hanis MY said...

Aiyo pengsan... Sedapnya huhu...nak cikit...

Yana Shaiful said...

sedapnya..k.yana suka danish.. nk try jgk lepas nii..nk beli choc chip dulu hehee

MulutPayau said...

ok...dah siap!!! jemput makan...

Nampak senang jer nani buat...tapi kalau akak buat knfrm tak mnjadi...

Ida,Japan said...

sedapp....bebudak mesti suka ni....

EmbunRosaliza said...

Assalam nani, wah banyak pesen roti dpt buat, rajin. Memang payahkan kalo tertinggal charge, kalo ada teman serumah ok juga, kalo jiran sebelah tu segan juga ...tapi dia mesti ok je bg nani pinjam chargenya, dpt berbudi pada cikgu

AI said...

- nokia mmg tahan lasak kan...jatuh berkali2 pon ok lg...

rahel said...

mat pagi nani,begitula cite hp nokia ek...hehehe..tapi sedap nampaknya menu cis tu...

nuwairani ismail said...

hanis : jgn pengsan dulu!

kak yana : kalau guna kismis pon sedap

kak MP : cuba dulu baru tau jadik ke tak!

kak ida : mak budak pon suke

nuwairani ismail said...

kak rosa : waalaikumussalam...sebab or sbelah rumah pon cikgu jugak...cikgu yg berbakti kpd cikgu...hihih

nuwairani ismail said...

Al : tula pasal..kalau rosak yg ni, tak tahu la mcm mana

kak rahel : sy ni pantang sikit kalau bab cis. memang suka!

ziraziz said...

untungnye jiran sebelah umah tu ye...nani nk pnjm charger akak x ???

nuwairani ismail said...

hihih...lucu kak zira ni...serius teramat sengsara takde charger