kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Monday, September 26, 2011

Kalau Dah Ke Bandar....

Assalamualaikum....Salam bahagia....

Adeh! Tak menyempat nak masuk entry hari ni...Bukan pe, dua hari Sabtu & Ahad asik ada program je kan, tak nyempat2 nak buat keje2 rumah. Hari Sabtu ada jamuan raya sekolah, petang tu balik2 dah penat, tidur jela jawabnya...Pagi Ahad pulak turun ke bandar... Hmmm...Dah 2 bulan tak keluar dari tempurung bukit ni. Hihih.... Hari ni baru sempat nak gosok baju yang menimbun, nak kemas rumah, menyapu lantai...semua2 tu la...Esok pulak kene gi sekolah awal! Kain baju pon tak sempat nak cuci lagi...Dah tinggal berdua ni kan, kene la tolak ansur sikit tang giliran mencuci...Tersangatlah malasnya nak buat semua benda tu....adeh!!!

Jadinya, semalam ke bandar dah maghrib baru pulang. Nasib baik sempat sampai rumah sebelum hujan. Hujan pulak bersungguh2 macam tanak berenti. Kite pulak takot duk dalam rumah dengar bunyi hujan kuat macam tu. Kisah ke bandar ni pulak, duit habis banyak tok sah cakap lah pasal nak dekat RM400 jugak habis. Bayangkan jela bandar kecik macam Sandakan pon boleh habis duit sebanyak tu. Biasalah, dalam masa 2 bulan sekali memang sy n Cik Na akan ke bandar. Selalunya kami menumpang pirate di sini. Macam mana nak cakap ek? Pirate tu lebih kurang prebet sapu la. Tapi sebab dah biasa dengan pakcik tu, jadi takdelah risau sangat. 

Kisahnya, saya membeli barang2 rumah di Genting Mas Mall, Sandakan. Apabila dah kemas2 semua barang tu tibalah masanya nak buat kira2 berapa ratus duit habis hari ni. Dah semak resit tu rupanya ada barang yang discan sebanyak dua kali. perfume bilik AmbiPur dengan harga RM13. Aduh! terus rasa macam takleh nak tidur malam gara2 menyesal sebab tak semak betul2 resit sebelum tinggalkan kaunter tu. Fikir punya fikir baru terperasan sebenarnya cashier tu scan dua kali perfume AmbiPur tu tapi dia lupa nak scan bekas petak plastik yang berharga RM11. Terus sy rasa lega sebab hanya rugi RM2 je. Hihih...Makanya boleh la tidur dengan lenanya....Moral of the story, semak dulu resit selepas bayar sebelum meninggalkan kaunter. Nanti anda takleh tidur malam kalau terlebih bayar macam sy. :p

inilah rupe perfume bilik ambipur yang dimaksudkan. sangat wangi (pada sy la). dia tulis situ tahan 60 hari. tapi sy dh guna 1 hari ni pon dh kurang separuh perfumenya...hmmm...tapi memang wangi la!

12 comments:

Juwita Jamaludin said...

nani baru sempat nak jalan2.. blog pun tak berupdate.. huhuhuhu.. kalau shopping memang macam tu cepat je ringan beg duit .. hihihihi. tambah jarang2 sekali shopping

sedapnya kek .. dulu dah pernah buat sedap..:)

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum nani...
wah shopping sakan yer nani... hehehehe... ermm... kekdg tu mmg pkara mcm nie bole trjadi kan nani.. tp akak mmg M nak semak2 resit nie... Ntah kalu kena tpu pun akak x tau.. :D. kekdg tu resit tu terus buangkan jer... Adeeehh... buruk sgt perangai akak nie kan.. ada baiknya juga yer kita semak resit tu kan nani... lain kali akak kena R kan diri nie semak gak resit pembelian tu.. kan kan

Qhaifa Nur said...

salam singgah

biasa la sesekali keluar bandar, shoppinglah lebih sikit..

kekadang kita sendiri tak perasan dah sampai umah cek semula baru perasan, selalu terjadi begini...

dah follow jom follow back

Ucu Faridah said...

kesian nani...
kalau ucu beli brg memang cerewet..nak2 depan kaunter, bulat jer mata ucu tengok mesin tu..sebab kekadang chasier tu berlagak scan brg laju mcm dah cekap sangat..tapi hampes...
moralnye :-
1. salin setiap barang yg nk dibeli (kalau rajin siap dgn harga sekali..)
2. kedepan sikit dari kaunter cek list harga n barang kt resit tu..
3. kalau ada yg terlebih kira cepat2 komen
4. kalau ada yg tak dikira buat2 tak tahu jer
5. abaikan no.4 tu sbb Allah nampak apa yg kita lakukan

selamat dibuai mimpi dengan ambipur..

IXORAROXI said...

sikitnya beli bawang Nuni, 3 biji je ke?nampak dalam gambar tu cuma 3 biji je..:D
amboiiii shoppings spree nampak!

wahida said...

betul tu...saya pernah kena cashier scan dua kali...melampau betul...tak tau la sengaja ke tak sengaja tu...huhu...serik!!


salam kenal..terus follow sini...

nuwairani ismail said...

kak ita : tu pasal 2 bulan sekali je baru gi bandar sebab beg duit tak sempat nak kembung pon..hihih

waalaikumussalam kak diana...hihih... tu la..kan dah terkene mcm ni baru takleh tdo malam. walaupun 13 je tp tetap besar nilainya tu...

ucu : hihih....wah! bagus tips yg ucu bagi tu...tapi memang la...setakat ni belom pernah lagi bawa balik barang yg tak dibayar. haha! kalau bab tu memang diorg berhati2 betol.

nuwairani ismail said...

kak ixora : mane de bawang 3 biji...takkan la nak tayang bawang kat cni ye...hihih

nuwairani ismail said...

kak wahida : terima kasih follow sini...tula kan..lenkali memang kene hati2 betol..

nuwairani ismail said...

qhaifa nur : terima kasih follow sy...sy dh follow balik...

AI said...

- kalo terkurang bayar xpe la kan kan

nuwairani ismail said...

Al : kalau tokey kedai tu duk sebelah rumah takpela. ini amik masa sejam setengah baru sampai bandar...huhuh...terpaksa tutup mata jela...hehhe