kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Wednesday, October 5, 2011

Wordless Wednesday part 16 - Teka Nama Ikan

ikan bolu

ikan putih

*tak tahu

ikan ayam

ikan belais


ikan sebelah kot



katam pon ada!

baru makan semalam. tp tak igt dah apa namanya...sangat sedap...RM10 sepiring...murah kan?

korek sampai ke isi dalam2nya

licin! burpp! alhamdulillah....

p/s : kalau 10 kali gi makan ikan bakar simsim ni, 10 kali jugak sy tanya nama2 ikan ni. memang buta bab ikan! ikan bolu je yg sy kenal!

20 comments:

Pen Biru said...

wah..ini kucing pun boleh surrender..hahah

Yana Shaiful said...

waaahh nani..byknya ikan..byk lagi rupanya jenis ikan yee..yg k.yana tau ikan kembung, bawal, siakap dan lain2 sikit hihii..ikan bolu tu pun tau kat umah Kak Amie minggu lepas..hihii

EmbunRosaliza said...

Assalam nani, byk lagi rupanya ikan kat laut yg akk tak kenal, ikan ayam pernah mkan,rsa isi dia mcm isi ayam kan.

Along Maklong said...

nani..
banyaknya ikan kat sabah yang makcik tak jumpa kat sini.. makcik teringin nak rasa ikan bolu tu pun tak jumpa kat pasar selayang ni..

Acik Erna said...

assalam nani..acik pun banayk tak tau nama ikan..
ikan bolu ikan pelais dan kebanyakan ikan yang nani tunjuk disini..acik tak tau..

rahel said...

Waaa... pepagi sudah nampak godaan..tapi saya suka sangat yang di pic pertama tu "ikan bolu/ikan susu"...sedap dan lemak..

tun_telani said...

akak pun xkenal nama ikan!! haha. setakat ikan cencaru, ikan pari, ikan ayam tu tau la. kalau ikan2 nk dekat2 nk sama rupa dia atau yg pelik2 tu kompom xtau. hasben akak lg tau nama ikan compared ngan akak. haha

Ucu Faridah said...

dalam byk2 ikan kt situ..satu je yang ucu kenal..tuan yg makan ikan tu..

MulutPayau said...

Amboiiiii...licin pinggan tu yer...akak pun tak kenal semua ikan tu....

Nurul said...

waa.. macam2 jenis ikan... byk jgk jenis ikan yang K nurul x tau...

kzai said...

salam ziarah nani..wah byk nya ikan..sampai licin dlm pinggan..tentu sedap bangat ni kan

Juwita Jamaludin said...

sedapnya nani.. bestnya.. akak dulu kalau kat melaka memang tiap bulan makan ikan bakar tau dengan hubby.. sedapnya teringin la pula

quinnie said...

bestnya makan ikan bakar..memang berbaloi makan kat kedai je kalau rega murah cam gini....hehhehe

Adry@Daun said...

As salam,
Singgah tgk ikan... Dh kena bakar dh cam rupa ikan apa.. Nama ikan pn ada perbezaan mengikut negeri.
Singgah dr blog kak rosaliza. Selalu tgk tuan umah ni kat situ..hehe..

kasihredha said...

macam2 ikan ada..kat sabah ye nani :)

nuwairani ismail said...

huhuh....sejak2 dtg sabah ni rasa mcm dh tak kenal jenis2 ikan sebab banyak yg xde kt semenanjung...

Mieza said...

wahhhh meriahhhhnya ikan bakar..pelbagai nama..sukaaaaa..suka makan ikan bakar cicah dgn air asam..owhhhh mak mentua lalu kat bakang pun tk sedar! hehehe

nuwairani ismail said...

tula...seb baik mak mertua duk jauh...heheh

Diana @ Melley Mey said...

hahhahaha yg nie akak mmg kalah... akak mmg x tau nama2 ikan... yg akak tau.. ikan belais.. ikan merah.. tngri.. ikan putih.. ermm.. sembilang.. n.. ntah.. x tau apa lg.. hehehhee..

nuwairani ismail said...

hahah...nani pulak ikan belais dengan ikan putih pon boleh bertukar2 lagi...