kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Tuesday, August 9, 2011

Ketuk2 Rumah Orang 4

Assalamualaikum...Selamat sejahtera...Alkisahnya....ni menu berbuka semalam. Hari ni teramat sibuk. Ada meeting lagi di sekolah, pelajar buat hal pulak! Memang nk kene sekeh ni!. Hish....(sabar jela kan bulan2 pose ni). Nak marah lebih2 pon anak org sume...Kalau anak kucing, takpela jugak....Jadinya, semalam kami berbuka di rumah seorang guru itu...Adus...Menunya amat menyelerakan!! Jom layanzzzz....

tembikai yg amat manis, dengan ayam masam manis (kot, sy tak tau ayam masak pe, tapi sedappp sgt!)

Ada pulak daging masak kurma,..walaupun dagingnya kurang empuk, ada rasa jugak la drp takde langsung.

Lauk2 tu sume dimakan dengan nasik beriyani...Tak sangka nasik beriyani di Sabah pon sedap! Serius, lama giler tak makan nasik beriyani ni...

both are my feverets! karipap pusing besar gedabak dengan egg tart! Phewww...nk buat sendiri teramatlah malasnya...

kari ayam dimakan dengan roti jala...kari orang lain yg buat, roti jala pon org lain.

rasa mcm nk isi penuh2 perut ni. Dah kenyang makan nasik, saya bantai lagi roti jala yang cik hosmate buat. Mabeles, hokay!

Ada lagi bubur kacang hijau, tak sempat nk snap sebab semua dh pandang2 sy tengah mengunyah sorg2 mcm tak reti2 nk balik...huhuh....well, u know me!!

12 comments:

Yana Shaiful said...

Salam Nani.. Ya Allah!! mmg menyelerakan semua menu ituu..mkn plak rmai2..lg tambah menyelerakan..murah rezeki Nani kat sana kan..Alhamdulillah :=)

Juwita Jamaludin said...

salam nani.. seronok bila dapat brbuk bersama2 macm tukan.. berselera makan tak ingat makan banyak rupanya.. hihihihihi

Ida,Japan said...

bbestnyer tgk menu2 tu nani....mesti dia kenyang terbongkang smlm tuu..he.he

Mieza said...

amboiiiiiii cikgu nani..berbuka sakan semalam ye? Isy jeles tgk mcm2 lauk ada...sedap kan roti jala tu..waaaa nak menjala gak la..bila ye..wiken la baru sempat huhuu

AI said...

- mcm open house...

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum nani...
wah meriahnya lauk pauk tu nani.. seronok kan berbuka ramai2.... tgk tembikai tu terus ingat kat tembikai akak kat umah nie.. huhu.. x dapat d buat jelly tembikai... akak kena batuk plak ari nie.. uwaaaa....

AI said...

- nani...jgn la pulak masa bln posa, org lain turun berat tapi nani bertambah berat la pulak...kehkehekeh

ainnoraini said...

sedapnye nani semua tu..kak ain suke roti jala tu...

tun_telani said...

amboi... byknyer makanan.. boleh bungkus letak dlm freezer nih. tahan xyah masak 2-3hari.. bagus x idea akak ni? hihi

nuwairani ismail said...

kak tun! memang tepat sekali. that is what i did for the whole week. hihih...

cik cek said...

nani...memang mabeles..macam2 ada...bestnya...

nuwairani ismail said...

tula kak cek....makan ramai2 pulak...mmg seronok