kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Friday, August 5, 2011

Menu Sahur : Ikan kembung masak sambal/sos

Assalamualaikum...Salam 5 Ramadhan....

Kawan2 bersahur ape ye? Huhuh...Ni sebenarnya menu nani berbuka semalam. Sengaja goreng ikan 4 ekor. Jadi, 2 ekor makan berbuka, 2 ekor bersahur. Senang kan hidup org bujang? Tak payah nk masak sup, sayur bagai...Makan aje apa yg ada...Ini pon main taruk aje bahan yg ada kat dapur. Sebenarnya nak masak sambal. Kirenye letak cili kering banyak2 la. Pastu bila bukak bekas simpan cili kisar, tengok2 ada 1 sudu je lagi. Cik hosmate yg rajin masak2 sambal ni. Jadi, nani tak tahu sangat stok cili banyak mana ada. Dah jadi mcm tu kan, main taram aje masuk sos cili...Dah jadi ikan kembung masak sos...Tak kesah la...Tengok cik hosmate makan, berselera aje...Resepinya takyah la taruk...Semua orang pandai pon buat ikan masak sos kan? huhuh..

alhamdulillah...selera sy makan nasik walaupun dgn lauk mcm ni utk bersahur...

SELAMAT BERSAHUR YE KAWAN2!

12 comments:

kasihredha said...

sedak jugok walau tak cukup bahe..akak pong sokmo lagu ni...masok apa yg ado jah :)

Along Maklong said...

nani..
makcik pun berselera kalau dapat sambal macam ni.. makcik pagi ni buat sambal telur je..

cik cek said...

Nani...sahur apa pagi tadi...waaa...best menu ringkas ..pedas camni...sedap...sedap...
Kak cek dtg ni bwk mapin...leh mkn bebuka nanti...he he he...

Cheq Sue said...

nani ada teman sedap sikit nak sahur, cheq sue main sorang2 gak mmmmmmm xdok selera laaaa

Mas said...

wahh...memang best sahur makan lauk gini..

Wattie said...

Salam Nani,
Time sahur ni menu yg ringkas selalu jadi pilihankan, cepat dan sedap. Akak pagi ni sahur ngan roti gardenia cicah lauk ayam masak kicap semlm

Mieza said...

nani..bak ikan kembung ni sekor..hari ni akak dah sambut raya ni..bulan dah mengambang kakakak..leh la wat lunch..ehhh kalo cik hosmet makan tak hengat tu sedap la tu...tp resepi tk der la pulak...huhuu

AI said...

- nti dah kawen kene sediakan kurang2 4 jenis tau...

nuwairani ismail said...

kak kasih : meme keno lagu tu la...nok gi tubik beli bare, payoh.. gi pasar 2 minggu sekali jah...jadi gak keno pandai2 la adjust stok.

maklong : kat rumah ni memang stok cili kisar ada sokmo. jadi, kalau masakk sambal tu memang menu wajib la. nak masak pon senang je..

kak cek! dah lama nani tak bermapin ni..tumpang makan mapin kak cek jela nanti. hihih

nuwairani ismail said...

cheqsue : kalau sy duk sore2 pong tok lalu jugok kot nok make. minum air la kalih...

kak mas : lauk mcm ni memang membuka selera.

kak wattie : wah! sahur ngn roti je...hebat! nani kene makan nasik jugak kalau sahur. berbuka ok lagi.. sebab asik nk minum air je...

nuwairani ismail said...

kak mieza : sebenarnya nani pon baru je stat pose...huhuhu...panas betol la kat sini...haus je memanjang.

nuwairani ismail said...

Al : kawen, idup ngan laki ok lagi kot 2 lauk. kalau dh ada 6 org anak tu yg kene pikir nk masak apa utk sahur.