kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Friday, August 12, 2011

Rezeki Orang Berpuasa

Assalamualaikum....Salam Ramadhan...

Tengah saya bersiap2 nk solat asar, tiba2 nmpk ada bungkusan di atas meja makan...Benda apakah itu???


bila dibuka plastiknya....TADA!!!

Cik Na, jiran selang sebuah rumah yg bagi...Ini memang kepakarannya. Sy pon ada jugak kelapa parut + biji sagu, tp sampai sekarang tak terbuat lagi resepinya...Kene pulak dengan selera cik hosmate. Sy suke kuih ni kalau makan sejuk2...Bestnya....TERIMA KASIH DAUN KELADI ye Cik Na!

12 comments:

Mieza said...

murah rezeki di bulan puasa ni kan nani..alhamdulillah..nani nasi mentega tu masak guna beras biasa pun tak pa..no problem..tetap sedap..akak kebetulan ada beras basmathi kat umah :)

MulutPayau said...

Alhmdulillah...rezeki di bulan puasa...orang memberi kita merasa..

nuwairani ismail said...

excited tengok nasik mentega kak mieza...tp tula...beras basmathi agak mahal, kene pakai beras biase la ni..hihih

alhamdulillah dpt jiran2 yg best...asik2 dpt makanan free. hihih

nuwairani ismail said...

kak MP : tula pasalnya...takdela kite membazir sorg2 kalau makanan tak habes.

Kak Rosaliza said...

Assalam nani, dah rezeki tu, best dapat jiran yg bermurah hati, dapat byk sikit hidangan kita kan

Nurul said...

Yang ni pun dah lama x makan..
Murah rezeki di bulan Ramadhan... :)

tun_telani said...

akak sukeeee sgt kuih sagu@bronok nih! senang citer apa2 yg bersagu akak suke.. hihi.. ada lagi sagu dlm peti tu. puasa ni dh 3 kali wat kuih sagu ^^
arini xyah masak iftar,ada majlis buka puasa kt ikm sebelah ni ^^

Ucu Faridah said...

seronoknye dpt juadah free...kalau blh tiap2 hari pun tak pe...
tapi yg x syoknye ...jenuh memikir nak balas masakan ape utk depa pulak....

nuwairani ismail said...

w'salam kak rosaliza ....itula...kalau bertukar2 juadah ni dpt la merasa sikit2 yg pelbagai. takdelah kite bosan makan masakan kite je hari2..

nuwairani ismail said...

kak nurul : nani ni mmg dh cukup bahan...tp M betol la nk buat...hihih

nuwairani ismail said...

kak tun : nani pon suke kuih2 bersagu ni...pastu dengan gigihnya berusaha jugak nk gigit sebijik2 sagu tu...lucu betol..

nuwairani ismail said...

ucu! betol tu! tepat sekali! jenuh dh nk pikir ni nk balas ape...hihih...yela, kite ni kurang kemahiran memasak...tau masak yg itu2 je...