kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Wednesday, May 11, 2011

Dia nak perli le tu...

Assalamualaikum.... Selamat malam (jgn tdo lg ye)
sebelum bercerita panjang, kite saksikan gmbr di bawah dlu ye.

kenalkah anda dengan objek itu...?
x clear? meh kite fokus lebih dekat lagi...

nampak x harganya???
RM 1 + RM 1 = RM 2
(mcm blajo maths plak ye)

haaa.....kan lebih jelas gambonye....
ni namenye kuih siput sedut. Cik Hosmate sy tertinggal mende alah ni dlm laci meja di sekolah. Justeru, dia mintak tolong sy bwk balik. hadoi, ingatkan mende apa la tu. rupanya kuih siput. nampak tak harga yg tertera tu? RM1 mcm 20 biji je. RM2 tu boleh buat utk sekilo tepung dah. kalau beli tin biskut yg besor tu agaknya dh penuh siput2 ni. untungnya org yg meniaga kan? org yg malas mcm kita sy ni la yg suke perabih duit beli mende2 mcm ni. padahal kalau buat sendiri brape sgt la modalnya kan? jum tengok gmbr di bawah plak.

kenalkah anda dgn mende ni? bagi yg xtau, ni la acuan kuih siput yg masih berbungkus dan ada cop giant.
(one of my collection yg terlupa nk letak sekali dlm entry sblm ni)
nampak x perbezaan objek di atas dgn yg ini???? hadoi....cik hosmate nk perli sy le tu konon2 dr tahun lepas lg beriya2 nk cari acuan kuih siput, nk buat kuih utk RAYA! wahh!!!! dh brape bulan tu ye? tula kan...kalau dh penyakit M ni ada, semua benda x jadi...nanti le sy buat ye cik hosmate. cuma xtau bila masanya tu...heheh....

11 comments:

IXORAROXI said...

kalau jadi projek kuih siput tu poslaju ke akak sikit eikkkk :D

nuwairani ismail said...

hikhikhik...akak pon nk perli sy jugak ke...? heheh...nanti sy cuba campak pelan2 kt skrin dlu ye...

Sue's said...

nuni... CS nak gelak dulu buleh x.... jangan mare aaaa.... "KITE" yang rajin ni memang la..rajin beli je... tapi mcm mana jika kita buat adunan siput tapi kita gunting je masa nak goreng tu...xyah nak tenyeh sesatu.... idea orang malas tapi nak makan kuih siput

nuwairani ismail said...

tu dh namanya kuih gunting la CS...siput ni nk kene tenyeh jugak kt mende alah ni.hahahahha....lucu plak CS buat lawak pepagi ni...

atie @ ejay said...

kenangan kueh raya dulu2:)

faieza aaroonf said...

salam cikgu...
akak pun kdng2 teringin nk mkan kuih siput..buat gak le dlm sekilo...lepasla kempunan...:)

nuwairani ismail said...

kak atie : tula, mcm kuih nostalgia pulak.

nuwairani ismail said...

salam mama : rajinnya menggentel sampai sekilo tepung!! kalau sy, rasanya x sanggup dh..

JUMEE ZAILA AHMAD said...

tima kasih sbb sudi menjenguk blog akak... kalau sudi datang lagi..n jangan lupa ajak kenkwn sekali ye...tq... blh jd new follower.....

http://jumeezaila.blogspot.com/2011/04/red-velvet-cupcake.html

nuwairani ismail said...

terima kasih kerana sudi menjenguk blog sy yg x seberapa ni..insyaallah kita sokong sesama blogger ni

nuwairani ismail said...

dah namanya siput kan, mesti nk kene pos laju baru cepat sampai ek!