kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Saturday, May 28, 2011

Terima Kasih Ayah

Assalamualaikum,....huhuh...(apasal tajuk entry asik2 terima kasih je ni?) Tak kesah la pape pon...Point utamanya sy nk ckp terima kasih kpd ayah kerana sentiasa memahami kehendak anak dara yg sorg ini...Heheh...  Kalau breakfast di Kelantan, ayah mmg cenderung utk beli aje. Bukan ape, lebih cepat, jimat n sedap, hokay! Kaum lelaki di Kelantan selalunya MESTI nk breakfast dgn nasik. So far, atok sy asal Kelantan yg tinggal di Sg Buloh berpuluh2 tahun pon sampai skrg masih lg breakfast dgn nasik. 

Nk ceritanya kalau di cni (Kelantan), sarapan yg glemer adalah nasik berlauk (gulai ikan aya @ ayam). Kalau gulai ikan aya ni sy hanya makan yg di satu tempat aje iaitu Kg Pengkalan Nangka. Kalau kt tmpt lain, susah sikit sy nk telan sbb x kene dgn selera sy. Sampaikan sy pernah pesan dgn ayah. "Kalau nk beli nasik berlauk ikan utk Nani (panggilan manja di rumah), beli yg dr Kg Pengkalan Nangka je, yg ada daun pisang tu. Kalau kt tmpt lain, Nani xnak makan" Hamboi2x...Ganaz ko pesan dgn ayah mcm tu... Huhuh...sampai skrg ayah igt aje. Walaupon Kg Pengkalan Nangka tu agak jauh dgn rumah kami (2km kot) tp ayah sanggup naik motor pepagi belikan nasik ni utk sy. (sob..sob...sob...rase nk nanges le plak)

Mcm biase la pg tadi sy bgn subuh, pastu tdo balik. Bgn tdo aje, nmpk ade nasik bungkus atas meja (burok punye perangai anak dara ni, tu pasal x kawen2 sampai skrg). Baru aje pegang, bau sikit, sy dah tau, ni nasik berlauk Kg Pengkalan Nangka!!! Yeay! Ayah mmg memahami orgnya! Dapatla sy makan sepuas-puasnya setelah 5 bulan bertapuk di Kinabatangan...

dr dulu sampai skrg, sy lagi suke makan nasik yg berbungkus dlm kertas + daun pisang mcm ni berbanding polisterin keras tu. Yup, mungkin sebab ada aromanya yg tersendiri.

nasiknya tidak jugak banyak. Cukup untuk mengenyangkan sy sehingga ke tgh hari....

p/s : Mak kami di KL skrg, tunggu kakak yg baru bersalin. Jadi ayah la tukang amik alih seme keje....terima kasih ayah....sayang ayah selamanya....

6 comments:

IXORAROXI said...

uihhhhhh meriah sungguh nasi berlauk tu..kalau akak mahunya sehari tak yah makan dah

nuwairani ismail said...

tula kak.kalau balik kelantan, konfem kacau program diet.

Maira Anjami said...

wow~telan air liur tgk nasi berlauk tu..sjk thun lps sye jatuh cinta ngn org klantan n nasi berlauknye..hehe..

nuwairani ismail said...

nah....kalau mcm tu maira kene blaja buat nasik blauk la ni...naseb la org tu bukan org kelate.kalo x, kak nani pon kene blaja buat nasik blauk jugak.

Along Maklong said...

tetiba terindu nasik berlauk kota bharu.. (ye ke..?) yang lauknya gulai ikan kering cencaru.. sedap sangat..

nuwairani ismail said...

ikan kering cencaru pon sodap. rasa lemak2 gitew...haih...dh berair mulut ni..