kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Tuesday, May 31, 2011

Menu Yang Simple tapi Cukup Menyelerakan

Assalamualaikum...

Rasanya agak terlewat nk tayang menu makan tengah hari sy hari ni. Bukan apa, Semalam dh kemas bilik belakang. hari ni kemas bilik depan pulak. Dah siap kemas, sy pon tertdo...Memang x sedar ape dh. Bila pikir balik, mcm keajaiban dh berlaku pulak. Sy dh x tdo waktu pagi. Lepas bekfes terus kemas2 apa yg patut. Dah tengah hari mula ngantuk balik. Hmmm....Pejal plak syif mlm smlm. Jadi, dia pon tdo jugak. Tinggal la ayah terkontang kanting sorg2. Naseb baik lauk smlm ada lagi. Dia perabih yg tu mkn tgh hari.

Bila bgn tdo dlm jam 3.30pm, adus....lapar betol perut ni...Ikan yg sy dh wat kuar awal td dh lembut. Tetibe nmpk c Pejal beli nasik berlauk ayam. Chetss! Dia beli satu bungkus je. Nak tak nak mmg sy kene masak la jugak. Puas duk pikir nk masak pe. Last skali nmpk ada limau nipis + cili padi. Hmmm....buat kicap lada pon jadi la... Jadi, sy goreng jela ikan kembung sekor. Masak nasik 2 pot. Cukup utk sampai makan malam nanti.

kicap manis cap kipas udang + limau nipis + cili padi (kalau xde limau nipis, jus lemon pon boleh)

ikan kembong goreng (letak garam kunyit sikit pastu goreng garing)

menu yg simple tp amat menyelerakan...

jeruk pauh sbg dessert...Adusss....

8 comments:

Kak Rosaliza said...

Nuni, akk tgk ptg2 gini pun terasa lapa n sedapnya ikan cicah kicap tu. Oh dh blk klate ya..akk blk 4.6 ni

Nurul Syazwani Fadhilah said...

k nani, terliur wani tengok..haih,bila la nak dpat makan mcam tu kt sini..huhu..

Along Maklong said...

nani..
kalau kat sini itu bukan ikan kembung.. tapi ikan selar kuning.. hehehe..

nuwairani ismail said...

kak rosaliza : meh kite berkelah di kelate plok deh!

nuwairani ismail said...

wani : tula pasal. mase gi kat sana hari tu, xtau nk beli ikan apa sebab x pandai siang n x biasa masak ikan pelik2.last sekali beli ayam n sotong n udang n makan ikan bilis aje.

nuwairani ismail said...

mak cik zubidah : betol ke selar kuning tu??? hahah....(nmpk sgt x kenal ikan) agak2 mcm gemok2, masa tgh beku tu tepon mak tanya ikan apa dlm fridge, mak pon x igt.katanya mcm kembong. nani pon bantai kembong jela. ampunnnn,.....memang fail bab ikan ni. tau ikan paus je.hahah

p/s : harap2 mak mertua x bukak blog ni.hahah

IXORAROXI said...

menu simple ni bahaya, nanti makan banyak :D

nuwairani ismail said...

kak ixora : mmg dh terlebih makan pon ha...adoi...rosak!