kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Saturday, May 28, 2011

Jiran Kami Memang Baik

Asssalamualaikum....Salam Bahagia...

Oleh sebab skrg musim kenduri, ayah byk makan kt luar aje. Pastu ada pulak org buat solat hajat. Adik lelaki sy plak ke mana lagi kalau bukan ke rumah tunangnya tu. Mak pon xde kt rumah. Jadi pendek kata x masak sgt kecuali masak air. Petang sy tercari2 apa makanan yg ada di dapur utk dikunyah2. Nampaklah bauh betik + mangga. Baunya mcm dh masak! Sy tanya ayah, sape yg bg? Katanya ada mamat bangla yg bg. Lucu pulak sy dengar. Dengan selamba, sy tanya ayah, "kenapa bangla tu boleh baik dgn ayah pulak?" HAHAHA!!! Ayah apa lagi, angkat bakul sendiri la, katanya "Semua orang baik dgn ayah".....Hmmm...Pape la ayah....

buah mangga masak 2 biji tu sy makan berdua dgn ayah je. Adik lelaki sy tu x pandai makan buah. 
Ayah siap cakap lagi, "sebab Nani ada la ni ayah wat balik buah ni" huhuh....ayah mmg memahami....

Pada sebelah malamnya, semua org makan di luar kecuali sy (anak dara yg x reti berderat mlm) di rumah. Jadi, ayah gtau sy suruh panaskan mi goreng yg ada dlm fridge. Katanya jiran sebelah rumah yg bagi. Kan sy dah kata, jiran kami memang baik. Jiran sebelah a.k.a Kak Na ni mmg tau mak xde. Jadi, dia pon bg la sepiring mi goreng kesian... Mula2 sy nmpk x berselera. Bila dh panaskan balik, aih! sedap pulak. Dahlah terpaksa bahagi dua dgn ayah (sy rasa x cukup pulak). hahah...

ini la rupa mi goreng yg x cukup tu. heheh....

p/s : jiran kita adalah golongan 40 buah rumah yg berdekatan dengan rumah kita. Kalau org yg tinggal di kawasan perumahan mcm sy ni senang la kot nk kira. Kalau mcm tu, bangla yg bg buah betik + mangga tu pon jiran sy la jugak kan? huhuh...pape jela....

2 comments:

IXORAROXI said...

jadinya lain kali don't judge the books by its cover..heh heh heh

nuwairani ismail said...

kene bukak bukunya dlu baru tau apa isi kat dalam ye!