kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Tuesday, May 31, 2011

Ada Lagi Ke Org Buat Mcm Ni?

Assalamualaikum....Salam bahagia...
Haishh...Bosan betol duk rumah, xde wat pe ni...Sambil2 duk lepak2 tengok tv, tibe2 ada bunyi, TING TONG (bunyi loceng rumah la konon, walaupun bunyi sebenar x mcm tu). Sy pon jengok la depan pintu. Nampak sorg budak lelaki umur lebih kurang 10 tahun pegang sekeping duit kertas RM1.00. "Nok beli aiskreng jagung tigo" Tu dia!!! Sejak bila pulak ada jual eskrem kt rumah ni? Terus ayah kalut2 cari plastik isikan 3 batang eskrem perisa jagung utk budak tu...

ni eskrem perisa jagung n bandung harga 20 sen sebatang (harga gula, susu semua dh naik, hokay)


yg ni pulak ais ketul. Dengan kemarau skrg, musim kenduri pulak....memang laku habis la. Jenuh sy duk pikir, rasa mcm baru je masak air, cepat pulak habis. rupanya ayah isi air dlm plastik, buat ais ketul. harganya pulak 50 sen 3 ketul. Murah kan? Dijamin kebersihan dan keselamatannya...


ini pulak jeruk pauh. Selalunya eskrem perisa ni paling laku. Tapi sebab mak x balik lg, ayah xtau berapa keping nk letak. Jadi, ayah x buatkan eskrem ni lagi. BTW, ni homemade jeruk. Bukan import from thailand ke hape. Dh memang feveret sy, semangkuk ni sekali hadap je. Hihih....


ni la fridge sejuk beku yg memuatkan semua mende alah tu. Ayah beli sebab memikirkan kalau time raya korban, fridge di rumah kami yg sedia ada tu x muat nk letak daging, tulang, hati, limpa, kaki lembu, perut dsbg...Tapi sebab raya haji setahun sekali je kan, time bukan raya haji tu kami buat bisnes kecik2 mcm ni la drp membazir on letrik fridge tu. Rumah dekat ngan tadika n taska, mmg market place terbaek la! 

p/s : sape nk makan eskrem????

8 comments:

noorsafone said...

teringat masa kecik2 dulu mkn aiskrim ni..sekarang susuah nk cari lagi...nk buat pun malas ..jeruk pauh tu...terliur...

nuwairani ismail said...

terima kasih atas kunjungan kak noor.tula kak noor. nostalgia betol eskrem yg mcm ni.lebih2 lagi kalau ada perisa bubur kacang hijau ke, asam boi merah ke...laaaagi sedapp!

jeruk tu bukan ape, nk buatnye tu amik masa 3 hari jugak.itu yg x larat nk tggu.kalau buat utk jual, mmg xde hal sbb kite x tertunggu2 nk makan.

efa fairuz said...

huwaaaa eskrem jeruk pauh!!

ziraziz said...

sedapnye jeruk tu....

nuwairani ismail said...

kak efa : kan? susah nk jumpa dh skrg berbanding zaman kite kecik2 dlu. ntah2 budak2 slrg pon xtau kewujudan eskrem ni.

nuwairani ismail said...

kak zira : akak pon peminat jeruk pauh jugak ke? nani mmg peminat tegar jeruk. naseb baik mak ngn ayah rajin nk buat.

AI said...

wahhh...eskrem tu kalo buat kejap je abis...yg kecik yg besar semua makan...

nuwairani ismail said...

itula pasal. lebih2 lg time kemarau mcm ni..nk makan laju aje, time nk buat, xde sorg pon nk tolong.kuikuikui...