kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Thursday, May 19, 2011

Menu Seorang Cikgu Apabila Seminggu Lagi Gaji Nak Masuk...

Assalamualaikum....Selamat Malam....
Jelas terasa kesengkekan dan kesempitannya skrg...next week dh nk balik kg...mungkin balik kali ni sy dh x beli pape utk family. Selalunya ada aje yg nk dibawa balik.. Kenapa ya sampai mcm tu skali thn ni? Padahal dh jarang2 sekali makan luar, jarang jugak ke bandar...Hmmm...xpe, pasni buat kira2 balik... 

Jadi nk ceritanya kat dapur tu ada la dalam 10-15 ekor bilis yg tinggal. sedih kan? nk masak lauk lain, terlampau beku pulak. Nak beli lauk baru, x cukup duit pulak. Last skali, teringat la resepi org bujang yg paling sedap ni...Goreng Bilis Kentang Kicap resepi CS. Sebelum ni pon sy dh pnah buat dlm entry ni (10 May 2011). Kalau rajin bukak MyR, ada jugak resepi CS letak di situ. Kalau bukak MyR bleh tau la sape yg paling byk anto laporan resepi ni...kehkehkeh...

Dek kerana bilisnya ada 15 ekor je, sy pon tambah la halia 1 inci, bawang besar lebihkan menjadi 1 1/2 biji, perabih lada besar yg dh kecut. Bila dah campur semua2 bahan, nmpk mcm banyak pulak. Padahal bahan utama (bilis) tu ada 15 ekor je...SADIS betol hidup cikgu ni....

Walau apapun, sy bersyukur kpd Allah krn masih diberi rezeki yg cukup lagi utk hidup sehingga saat ini... Alhamdulillah....Kalau rezeki yg sedikit ini tetapi dinikmati penuh kesyukuran, mungkin lebih berkat drp menikmati satu meja hidangan tetapi tidak pernah rasa cukup....
Syukur pada-Mu Ya Allah.....

12 comments:

Sue's said...

Ciketnye nuni makan nasik... dayet eh...

Along Maklong said...

alahai kesiannya anak makcik ni..
tapi macam tak caya je.. mak maklong pernah cakap duit tak berkokok.. jadi kalau kita simpan duit banyak2 tak ada orang tahu.. sebab duit tak berbunyi macam ayam.. hehehe..

nuwairani ismail said...

CS, sikit apekebendenya...masak 1 pot nasik, lebih separuh dh bantai sorg2...dlm gmbr xleh letak byk2...MALU!

nuwairani ismail said...

hihihih: makcik...esok pagi baru nk korek ASB ni...org kata, apa gunanya simpan duit kalau x diguna kan? hmm...byk perancangan lain dlm proses, mmg kene ikat perut sikit skrg..insyaallah hidup x susah di kemudian hari...

Sue's said...

ooooo....nuni nk berbekwos ke...

IXORAROXI said...

Syukur Alhamdulillah masih ada rezeki tu..dulu2 masa akak masih belajar di kolej pernah gak tak ada duit 2 3 hari, sudahnya makan jemput2 garam je :D

nuwairani ismail said...

CS : dalam perancangan, jadi bersedia jela bila2 masa. bendanya x nmpk ponn lagi. tp sekurang2nya kalau dh nk on tu, DUIT bukan menjadi halangan la...Insyaallah...doa2kan jela...

nuwairani ismail said...

kak ixora ni buat sy teringat zaman belajar di kolej matrikulasi 8 tahun yg lalu.siap beli megi RM3.50 stok utk 5 hari.makan sebungkus sehari. bentuk badan memang mcm kerengga la masa tu...sekarang??? mengalahkan guni beras!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam ..makasih ziarah blog k.atie.Ala syiannya makan lauk ikan bilis jer..xper la diet sikit..hihi

nuwairani ismail said...

salam kak atie...diet la sangat...makan nasik nk habih satu periuk ha...

Someone you don't know said...

dok renung lauk2 tu, cuba kira mane ikan bilis yg 15 ekor tu. tapi sekor pun tak jumpe.hahaha...

nuwairani ismail said...

adoi....sadisnya,....ikan bilis tu main sorok2 dlm timbunan bawang n cili..heheh