kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Monday, May 30, 2011

Perjalanan Yang Panjang....

Assalamualaikum...Selamat Sejahtera...
Semalam seharian sy tidak berada di rumah gara2 nk bertandang ke rumah kenduri seorg sahabat lama di Kg Batu Rakit, Kuala Terengganu. Sebelum pulang dr Sabah, mmg terasa bersemangat betol nk ke KT sebab dh lama x jumpa kawan2 lama. Yela, selalunya waktu kenduri kawen la tmpt berkumpul semua kawan2 lama. Bila sampai di KB, kontek2 semua kawan yg ada, mcm xde pon yg nk ikut. Rata2 ada urusan yg x dpt dielakkan. Sy ni nama je ada lesen besor, tp penakut nk drive jauh2. Kalo stakat nk gi 7e tepi rumah tu pon rela lagi jalan kaki. 

Rasa mcm nk kensel aje, tp sebab dh janji dgn pengantin nk pergi, mcm x sedap hati pulak. Last sekali pergi la jugak. Jam 8 pagi sy ke KB cari teket. Paling awal bas ke KT yg ada jam 10 pagi. Mak oi! Haku nk buat ape lama2 kt cni?? Naseb baik ada adik n tunangnya skali mase tu. Kirenye berteman la jugak. Then, kami buat urusan di pejabat pos dlu (ada sorg member minta tolong belikan kain samping utk hantaran tunang). Lepas tu kami minum2 dlu utk isi masa yg ada. Tepat jam 10 sy pon naik bas S.P Bumi ke KT. Bermula la perjalanan~~

Dah sampai sana (jam 1.40 pm), kol member (IEYD) minta ambilkan di stesen bas. Nak dekat jam 2.30 pm baru dia sampai. Pastu drive laju2 dalam jam 3.00 pm jugak sampai ke destinasi yg dituju. Oh ya, sy dh beli teket pergi - balik jam 4.00 pm. Tak ke keje gile namanya tu??? Masa dlm kete dh janji ngn member sorg lagi (FAZAH) dlm jam 3.30 pm dia nk anta gi stesen bas balik. Haku jawab, "xpe, aku makan laju2 nanti". Dh sampai rumah kenduri, mmg makan laju2 betol la. Salam ngn mak pengantin. borak sepatah dua kata, pastu terus bertolak balik. Memang keje gile. 

Papepon sempat la snap 2-3 gmbr. Layan jela yg 2,3 keping ni ye.

IEYD n FARAH (the pengantin girl)

upacara pengagihan cendera kenangan

 gmbr pandangan dr depan pelamin. sangat meriah, hokay!

3 sahabat baik dr tingkatan 1 lagi. BTW, kami mmg satu dorm sewaktu mendaftar masuk tingkatan 1 dan juga sekelas masa tingkatan 1-5. 

sahabat sekelas (FAZAH) yg setia menemani sy sehingga naik semula ke dalam bas utk pulang

p/s : dun ask me, bila sy nk kawen, kalo boleh skrg jugak sy nk kawen. heheh...

6 comments:

Sue's said...

dun u dare ask me too... he he he

nuwairani ismail said...

haih! kalo dh bujang trang tang tang mcm kite ni mmg isu sensitip la ni...paham jugak...huhuh..

Along Maklong said...

nani memang hebat..!!
tabik makcik..

IXORAROXI said...

akak baca pun mencungap dik!:D

nuwairani ismail said...

Mak long : sampai rumah, rasa mcm nk pengsan! tp terkenangkan ayah yg belom makan malam, kene masak pulak mlm tu..Alhamdulillah...niat yg baik akan dipermudahkan...

nuwairani ismail said...

kak ixora : ni la kawan2 baik sy sejak dr dlu lagi...mula2 ingat nk bermalam kt sana. tp terkenangkan ayah duk sorg2 kt cni, rasa x sedap hati pulak nk tinggalkan dia. last2 mmg balik jugak la.