kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Friday, June 24, 2011

Menu tengah hari ringkas

Assalamualaikum...Selamat tengah hari...

Wah....terus kuar entry makan tengah hari...Bukan pe, muffin smlm tak habih lagi...Jadi tu jela menu bekfes. Pagi ni terus fikir menu tengah haru pulak. Bukak fridge, ada sayur bayam hijau yg cik hosmate beli xtau zaman bila dah. Katanya mlm ni ada jemputan kenduri kawen. Esok pon ada lagi. So, pikir2 balik, kalo tak masak sekarang, mmg bazir mcm tu jela sayur tu kan? Jadi, duk keletung keletang kat dapur selama sejam (lamanya !!) inilah hasilnya....heheh...

ikan masin goreng

sayur bayam masak air

jemput makan, ye!!!

19 comments:

Nurul Syazwani Fadhilah said...

Salam..k nani, ni mmg buat wani kecur liur..sdap2..simple dish.. ;)

Nurul Syazwani Fadhilah said...

Salam..k nani, ni mmg buat wani kecur liur..sdap2..simple dish.. ;)

CT Delima said...

As'salam nani

lauk yang paling sedap dalam donia ni tau... hihihi. kalau tengah lapor lauk macam ni lah yang akan diterjah sambil hirup2 kuahnya :D

nuwairani ismail said...

wassalam wani...huhuh...ni jela yg sempat dimasak hari ni...dh lama x kuar gi bandar...masak apa yg ada dlm fridge je..makan dgn nasik panas, mmg malatop!

nuwairani ismail said...

kak ct : lauk mcm ni tak muak..jadi, tadi sengaja masak nasik 1 pot setengah je. mcadang utk makan 2 org. kalau masak lebih2 kang, makan pon lebih! sedar2 aje, dh habih nasik dlm periuk..

AI said...

- haha...ingatkan ikan puyu yg mati ari tuh...

Maira Anjami said...

sampai la ni sye tak pandai makan nasi lauk ikan masin..kalo nasi goreng ikan msin boleh la..hehe

Kak Rosaliza said...

sedap tu nuni, ikan masin ngan sayur mayam mcm tu...budu xdok ke heheh

YANA SHAIFUL said...

Salam nani..lauk paling bahaya nak mkn sbb akan bertambah2 lah nasi tuu..hehee

Along Maklong said...

feberet makcik jugak ni.. tapi kena tambah sambal.. sebagai pembuka selera.. hehehe

nuwairani ismail said...

Al : sampainya hati nk makan ikan puyu tu...huhuh...

nuwairani ismail said...

maira : kene mintak mak mertua belikan ikan gelama masin kt kota bharu...serius sedap! kak nani belajar makan nasik ngn ikan masin ni sbb mak suke sgt makan. penambah selera katanya...pastu cukup bulan, cek darah tinggi ye,hehhe

nuwairani ismail said...

kak rosaliza : budu ade je...tp ulamnye pulak xdop...huhuh...takpe2 pasni kene gi pasar cari ulam-ulaman pulak. dah lama tak makan budu...teringin!

nuwairani ismail said...

kak yana : mmg lauk bahaya...kene catu nasik la jawabnya baru tak terlebih2.hehehe

nuwairani ismail said...

maklong : nk buat sambal pon tak boleh sbb stok cili pon xde kt rumah ni...haish...gaji baru masuk ni boleh la bersoping2 di pasar nanti..

Juwita Jamaludin said...

nani akak suka bayam.. kat sini bayamnya lain sikit.. sedapnya makan bayam msia

ibuintan said...

lamanya sejam tu... makin lapar lah perut

nuwairani ismail said...

kak ita : sy teringin nk makan keledek pepel yg kt sane tu...sedapnye...

nuwairani ismail said...

ibu intan : ini la pompuan jarang duk dapur, wat keje pon tonggang terbalik lagi...+ lapar sampai menggigil2 pulak.mmg lmbt la..heheh