kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Thursday, June 23, 2011

Orang Bujang Memang Sinonim Dengan.....

Assalamualaikum....Selamat pagi....

Sarapan ape ye semua? Sy minum cereal je pagi ni. Huhuh...Konon2 nk terus makan tengah hari la nanti. Kalau dh namanya orang bujang, tak sah kalau di umah tu xde dua benda ni. MAGGI & SARDIN. Hari ni dah blur, taktau nk masak ape kan, teringat pulak dlm kabinet dapur ada sardin... Punye la sy ni buta lg bab2 sardin. Tau beli aje. Sekali bila nk tuang, apasal susah sgt ikan ni nk kuar dr tin? Sekali keluar, ada 2 ketui besar punya! Rupanya ni ikan mackerel. Ala2 tenggiri la kot. Harganya pon mcm beza seposen dua jugak dengan sardin. Personally, sy lagi suka mackerel la. Sebelum ni sy pernah kirim tin yg mcm ni utk mr.google tp tak pernah pulak try makan sendiri. Kirenya pasni leh la beli lagi. (pemalas punya org bujang)

ini rupa tin mackerel 
*gmbr ehsan pakcik google

ini pula sardin biasa
*gmbr ehsan pakcik google

So, pasni jgn pulak ada yg tertukar lagi beli mackerel nk buat sandwich sardin plak ek! kita makan dlu!

sekali sekala makan ikan sardin pon sodap!

9 comments:

Maira Anjami said...

sye pon bru tau..
plik jgk sbb kdng2 bsr,kdng2 kcik ikan dlm tin tu..blk mesia hritu gi beli sendiri,bru prasan:DD

nuwairani ismail said...

tula pasal...sblm ni org lain yg belikan, ye dok? hihih..kak nani plak tau beli aje tp tak pnah try...mmg taktau la..

Wattie said...

Salam Rani,
Kesiannya kena makan sardin, kalo terasa nak makan ayam mehla rumah akak ya..

Ida,Japan said...

mkn lauk sardin sedap ape nani....haah stok dh abis, sardin japan tak mo, tak sedap

Nurul Syazwani Fadhilah said...

Salam..k nani, sardin mmg sdap..wani pun ad byak stok..sardin ke mackerel ke dua2 wani suka..hehe..paling sdap mkan pnas ngn nasi plus salad n kicap n telur dadar! mmg menyelerakan..jimat pun jimat..hehe..org bujang la katakan..heheh

Nurul Syazwani Fadhilah said...

Salam..k nani, sardin mmg sdap..wani pun ad byak stok..sardin ke mackerel ke dua2 wani suka..hehe..paling sdap mkan pnas ngn nasi plus salad n kicap n telur dadar! mmg menyelerakan..jimat pun jimat..hehe..org bujang la katakan..heheh

nuwairani ismail said...

kak wattie : sayur ada je kt dlm fridge. ni kes nk cepat punye psl. mmg kene standby sardin dlm kabinet dapor baru leh cepat makan. heheh..

nuwairani ismail said...

kak ida : tak pnah try lagi sardin japan mcm mana rasa. masa gi sana tahun lepas pon bawa sardin dr mesia. takot tak halal. yela, org x reti nk baca kanji la katakan...

nuwairani ismail said...

wani : kalau satu tin sardin tu, mmg boleh makan utk satu hari. dh namanya sardin. nampak aje tin kecik, tp isi dlm penuh. mmg jimat kalau masak sendiri. baru brape ringgit je setin. makan kt mohan sepiring nasik dah 800 yen.huhuh