kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Tuesday, June 7, 2011

Org Kelantan Tak Jual Tembikai

Assalamualaikum...Salam bahagia....
Kalau naik kete nk gi memane skrg (kecuali kete api, kapal terbang, kapal selam, bot, perahu) mmg leh nmpk org jual tembikai kt tepi jalan. Yang peliknya org Kelantan ni tak jual tembikai. Tapi dorg jual TIMUN CINA!

Huhuh...Jadi, otw ke Besut, Terengganu, boleh tengok byk betul gerai tepi jalan buah buah2 ni. Agaknya mmg dh musimnya. Sempat la sy snap 2-3 jenis buah tembikai yg dijual di sana.
Makcik ni siap jual tembikai pakai kain sarung batik, ko! 

ini tembikai yg biasa kita nmpk yg ada biji hitam yg banyak tu. Nama apa ntah. Tak kenal pulak.

Yang ini pulak seedless watermelon (ecece...ckp omputes plok dia..) Tembikai xde biji.

ini sy xtau la korang dh jumpa ke belom. Pasal sy ni 1st time baru jumpa. Rupa mcm timun, tp bentuk mcm betik. Org kt cni panggil timun betik. Rasanya lemak2. Cara makan taruk susu + ais. Mak sy punya resepi pulak letak santan + gula melaka cair...Adussss...sy pon belom terai lagi ni...

9 comments:

sekadar satu coretan said...

ooo...baru tau...panggil timun cina ye...

panas2 mcm ni buat air tembikai beskkannn....

CT Delima said...

As'salam Nani

besornya..timun cina tu. ker buah tembikai saje bagi nama timun cina...hihihi. kalau bagi kak ct ni, puas buat air jer kat rumah. Hb kak ct memang minat dengan buah tembikai ni.

Nuwairani said...

kak ain : aah..kt cni panggil tembikai tu timun cina. kalau mentimun tu org panggil timun batang pulak.

Nuwairani said...

w'salam kak ct, timun cina tu utk tembikai je. kalau hoenydew tu dh jd timun susu pulak. heheh...mmg best kalau buat air.lebih2 lagi tgh kemarau mcm ni.

AI said...

- bole buat smoothies cam yani buat tu...mabeles!

- cube jgn x cube...

Nuwairani said...

aih....(mengeluh jap)...mesin utk buah ade....nk membuatnye tu satu hal...tape! akan diusahakan!

Along Maklong said...

boleh jamu mata jelah makcik..
sebab.. sejak minum madu, makcik tak makan tembikai.. pantang katanya.. makcik layan jelah..

Nuwairani said...

madu tu panas..tembikai kan sejuk...mmg tak ngam...tembikai pon x boleh makan byk2..nanti batuk..

pak muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل