kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Monday, May 9, 2011

Apam Marble a.k.a bingka cantek!!

Assalamualaikum....
semenjak-menjak apam marble ku ni bantat, malas suda mo buat kek. huh! fed up! give up! bukan itu saja yg bantat, slice cheese cake 2nd time dh pernah bantat, soft cotton japanese cheese cake 1st time pon dh pernah bantat. Yang paling teruk, blended orange cake yg paling senang pon 1st time buat bantat. apakah petandanya ini....? yang sebenarnye, kek2 sy ni nk kene kacau guna mixer, hokay! bukan lagi hand whisk...kenapa???? tangan ku suda tidak kuat ka?? huhuh....nanti la ye, ada rezeki lebih (kot2 tunggakanRM100 sebulan tu masuk) boleh la beli apa yg patut.

sgt sadis rupanya....

tuan resepi ketawakan sy bile tgk apam ni...huhuhuhuh....xpe2! sy mesti buat sampai jadi!

8 comments:

Along Maklong said...

bantat pun nampak comel je.. hehe..
warnanya menarik..

Nuwairani said...

itu jela warn ayg ada kt rumah ni.pasni nk cari warna biru n pink plak.

IXORAROXI said...

cuba akak try, akak ni makan tak cerewet sangat, asalkan halal boleh makan, akak makan je :)

Nuwairani said...

hahah! jenuh nk perabih sorg satu talam tu.last2 tinggal dua bijik je.mmg masuk tong la jawabnya.

Cheq Sue said...

saya kdg2 buat jadik, kadang tak... time x jadi tu frust tonggeng kan... seksa nak abeskan...

Nuwairani said...

huhuh....sabor jela ye...mmg dh adat la tu...sy suke baca entry kak ida 1001 resepi. dia mmg bermula dr bawah. drp langsung x tahu pape terus usaha sehingga la skrg. hmm...kalo stakat sekali dua buat kek dh give up, ape barang...? heheh...go! go! cheqsue!

rahel said...

alah nuni nda'la ba sy ketawakan apam marble ko ni..masalahnya sy nda pernah guna acuan yg drpd aluminium foil ni utk buat apam,paham2la apam ni memang sensitip,len kali gunalah kertas cawan dan satu lagi guna mixer pukul adunan hingga kembang dan kaku jgn guna tangan...alamatnya memang nda' jadi..apapun terimakasih ye krn suda cuba buat apam marble...len kali klu ada jodoh dan kita dipertemukan akan ku ajar ko bikin apam/kek supaya nda' balik2 tensen..kikiki.

Nuwairani said...

kak rahel!! i miss you!! huhuh....suke2... buleh bah...mo menuntut ilmu sama kakak la ini...buat pau lulus suda...tinggal mo blajar buat apam lagi..kikiki...