kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Friday, July 1, 2011

Apakah Nama Pisang Ini? Ce teke!

Assalamualaikum....Selamat sejahtera...

Dah lewat mlm mcm ni baru nk update entry. Bukan ape, mlm ni cik hosmate yg masak. Takde apa yg nk diceritakan melainkan kisah penat bekerja pada hari ini (penat ke?) Huhuh... Okla, sebelum sy ke sekolah tadi, cik hosmate dh balik rumah. tibe2 dia cakap. "Ni ha pisang ada cikgu kt sekolah bg. Boleh la ko buat kuih" Saya tanya la dia, pisang apa. Dengan selamba dia jawab "Pisang pendek2 tagap2" Hahah....Boleh pulak bg nama mcm tu... Nak cakapnya, sy ni memang buat bab kenal pisang ke, ikan ke, sayur ke, tau makan aje. Ni taktau pisang ape. Pastu tak tau nk masak ape. tengok rupe mcm tebal2, isi padat mcm pisang tanduk, tapi pendek2, kemetot la pulak...ha....ni la rupe pisang tu...

ada 5 biji dia bagi ni ha..makan sebijik pon dh kenyang sampai tgh hari kot...

sy buat perbandingan dengan saiz sarung kamera canon saya...

p/s : Sape tau ni pisang ape???

11 comments:

Juwita Jamaludin said...

Nani... Baru sempat nak dtg jenguk nani.. Gomen ye.. Pisang apa yek nani akak pun x kensl tp tgk mcm pisang montel je ..:)

Along Maklong said...

sekali pandang macam pisang mas.. dua kali pandang macam pisang berangan tapi sisir yang bawah2 sikit.. kalau yang atas panjang sikit..

Kak Rosaliza said...

nuni....kita bg nama pisang gumuk je lah, ini nak kena tanya org sabah, srwk la kut hehhe, akk pun tak berapa nak kenal pisang2 ni, kalo pisang yg ada kat klate kenal sikit heheh

IXORAROXI said...

akak kalau part nama2 ni memang fail..ni kalau makan 3 biji mau satu hari tak yah makan dah eikkkk

nur_ied@ said...

huhuhu, akk pon sme la deq, cm tau mkn jer...

xkish la, asl halal...

yer x????

Cheq Sue said...

pisang bunga...
he he he...

nuwairani ismail said...

hahah....seronokkkk pulak tengok jawapan kawan2 ni ye,...sy ni memang tak kenal pisang. tau pisang tanduk, pisang berangan, pisang lemak manis yg kecil2 tu je. yg lain tau makan aje..memang kene tanya org sabah kot sebab kt sabah ni ada sejenis pisang tu namanya pisang sabah. nanti lenkali la upload lagi gmbr.

lina_pg said...

pisang mas kot..sebab agak gemuk sket,kalau pisang berangan size agak panjang..

nuwairani ismail said...

tapi pisang ni memang betol2 gemok. tak pernah sy tengok di semenanjung. hihih..lucu aje rupenya..tp bila buat kek, sedap pulak..

***she is me*** said...

ak tau pisang gapo tp xtau nama gapo...hahaha...sb hulu2 supo nga pat aku pon ado gak...siap pisang kaler merah lg....

nuwairani ismail said...

tempat mu pise kaler meroh...tempat aku durian kaler meroh???penoh tengok???