kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Tuesday, July 5, 2011

Dinner Yang Dirindui~~

Assalamualaikum...Selamat sejahtera....

Malam ni lambat betul bersiaran. Bukan apa, ada tetamu datang. Bukan juga tetamu jauh pun. Jiran selang sebuah rumah je. Konon2nya sy ajak dia datang makan malam di rumah la tadi. Kebetulan dia puasa hari ni. Yang bestnya tu, dia pula yang masak lebih2. Sy ni tukang masak nasi, goreng ikan, sediakan budu je. Hihih...Kejam betol kan??? Sy ni kene sekolah petang. Kalau sy banyak masa, memang sy dah masak sedap2 untuk dia. Heheh....Takpe2, nanti hujung2 minggu sy masak sedap2 utk Cik Az ye! 

Macam agak lama juga kami bersembang. Dia datang jam 6 pm lebih, balik jam 9.40 pm. hihih...Kalau dah berkumpul ramai2 ni macam2 la cerita yang keluarnya...Jarang2 sekali dapat berkumpul macam ni. Bukan juga ramai pon, 3 orang je. Tapi memang best la. Antara hidangan yang ada ialah sayur masak lemak, ikan masin, udang paprik, ikan rebus, budu dan ulam-ulaman...Walaupun tidak semewah mana, tapi sy hampir lupa  sejak bila kali terakhir sy makan nasik sampai 3 kali tambah!!! Hohoh...Esok kene diet balik ni...

lauk yang simple, tapi cukup menyelerakan

ikan masin yang terakhir dalam fridge

sayur lemak campur

ikan selayang rebus. Ini untuk orang makan tau, bukan kucing. heheh

8 comments:

Ida,Japan said...

nani....cam kenal jer menu2 itu....nani org pantai timur ke, ada budu lagi tu, ikan masin yg menggugat imanku

nuwairani ismail said...

kak ida...sy org kelantan jati..heheh...

YANA SHAIFUL said...

bestnya nani..rindu jgk semua menu yg di atas..lupa semua diet deh kalu make lagu tu gak..xtehe tgk ike selaye rebus+budu hikhikk..

Kak Rosaliza said...

Assalam nuni, bila sayur lemak putih + ikn goreng + budu, memang tak ingat dunia dah..heheh best lah menu kampung gitu kan...teringat kat kampung je. Jauh budu tu merantau ya

nuwairani ismail said...

kak yana : gara2 make menu lagu tu...terus naik setengah kilo pagi ni.hihih...

nuwairani ismail said...

kak rosaliza : itula pasal...risau jugak takut tak lepas masa nk scan kt airport tu...naseb ok...heheh

Diana @ Melley Mey said...

meriahnya lauk2 tu nani... kekdg makan ngan lauk2 gini mmg boleh bertmbh2 nasi kan nani

nuwairani ismail said...

lauk2 mcm ni la buat kite lagi teringat dengan kampung..hukhukhuk...sedih sungguh hidup berjauhan ni...