kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Monday, July 18, 2011

Sandwich Telur je pon...

Assalamualaikum....Salam bahagia....

Semalam tengah bersedih2 sempat lagi sekodeng blog Kak Quinnie dengan menayangkan sandwich telurnya... Teringat pulak ada lagi sebiji telur yg dibawa balik dari kenduri hari tu. Kalau tak dimakan, kang nanti jadi rezeki tong pulak kan? Jadi, tak sempat nak salin resepi, saya C&P jela di sini ye Kak Q.


SANDWICH TELOR
resepi : Kak Quinnie @
http://qasehququinnie.blogspot.com/

beberapa keping roti gardenia
3 biji telor - direbus
sedikit serbuk lada hitam
secubit garam
sedikit mayonis - anggaran dlm 1 sudu besar mumbung
planta


Cara2 :

  1. mula2 rebus telor dalam 20 minit...bila dah masak kupas kulit telor dan lenyekkan telor tadi guna garpu...tekan2 je biar biar telor tu hancur...jgn halus sgt nanti tak sedap....kasar je...kemudian masukkan serbuk lada hitam, garam dan mayonis...gaul rata...
  2. sapu roti dengan planta dan isi telor kat dalamnya...potong roti...buat sampai habis telor....dah siap...
makan sorg2 sebanyak ni....tersadai den....

20 comments:

AI said...

- selalu gak buat ni utk bekpas anak sblm gi skola...

nuwairani ismail said...

sarapan senang n sedap...

YANA SHAIFUL said...

K.Yana slalu jgk bt sandwich cani.. rebus carrot pahtu lenyek skali dgn telur..bestnyaa..xyah mkn nasi dh hehee

cik cek said...

Salam Nani....

menu ringkas yang senang dan sedap ...kan Nani kan...:)

Cheq Sue said...

jadik la tuh... wahhhh nuni dah cat baru la rumah ni...

nuwairani ismail said...

kak yana : masalahnya bawak bekal nasik lagi gi sekolah ni.heheh

nuwairani ismail said...

kak cek : betol! betol! betol!

nuwairani ismail said...

cheqsue : takdop kijoam...sbb tu mengecat tu...

tun_telani said...

dh x sedih dah? =)
punye laa lama xmkn sandwich. roti pun jarang beli. tumpang mkn sket..

Ida,Japan said...

sedap ni wani..anak2 akak suka, kalau tak rebus telur tu, akak pecahkn telur tu dl kuali & goreng hancur jap, pas tu letak bhn2 lain pun sedap

kasihredha said...

jgn bersedih adik ku...
sandwish yg sedap ini dpt mgubat kesedihan di hati :)

quinnie said...

nampak sedap sandwish dia...:) semoga happy hari ni sebab dapat makan sandwish telor...hehehhe

ziraziz said...

sandwich ni nmpk 'bersih' la hehe...
btw nice template... ;p

nOOrsha said...

eh..dah tuko langsir ke dapo nuni ni.. hehehe...lawo langsir nih.. nampak laman sawah luas kat blakang tu haa... beras dari ladang sendiri yer nuni..hahaah...psst..sandwish telo akak suke.. layaann!~

nuwairani ismail said...

kak tun : dah tak sedih dah...meh amik seketoi..alamak! dah habih pulak

nuwairani ismail said...

kak dia : owh...main campur2 je ek? wah! lenkali leh try cara tu pulak.

nuwairani ismail said...

kasih redha : terima kasih kak...dah ada sedikit kekuatan skrg...demi anak bangsa dan negara...chewah...

nuwairani ismail said...

kak q : terima kasih atas sumbangan resepi yg mudah dan senang dan sedap ini!!

nuwairani ismail said...

kak zira : apa maksud "bersih" tu? heheh

nuwairani ismail said...

kak noorsha : time bosan2, tetibe terajin pulak nk tuka2 langsir ni...nanti raya mcm nk tuka lagi je..hehhe