kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Monday, July 25, 2011

Gas Dah Ada, Kemain Lagi Ye!

Assalamualaikum....Aduh....tak tahu nak cakap betapa gembiranya bila dah ada gas kt rumah...Terus rasa ringan aje beban di bahu ini...Hihih....Dah ada gas ni bukan main lagi beriya masak ye! Menunya satu tema je tau! Nah, meh jamu mata jap ye!

sup rangka ayam...

kepak ayam berempah

hati ayam goreng kicap bercili...
Jadi, tema menu malam ini adalah AYAM! Hihih....Ni menu express sebenarnya sebab saya hanya panaskan lauk yang sudah sedia masak. Tinggal tambah sikit2 je. Ni antara menu yang disedekahkan dari kenduri di rumah kawan2...Alhamdulillah...Macam dah lama saya tak keluarkan duit beli bahan makanan...

Hmmmm...esok nak masak pe ek???? Dalam pala ni dah pikir mcm2 dah...

22 comments:

ziraziz said...

kepak ayam berempah tu nmpk sedaap gilerrr... :D

Cheq Sue said...

maksudnya gas tu memperangat juadah sedia ada la dop... he he he

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum nani...
wah dah dapat gas yer.. Alhamdulillah... pasti seronok kan nani.. :)
ermmm... tgk lauk pauk tu mmg sedap ler nani... n dah lama akak x makan hati goreng kicap.. terliur plak tgk time demam2 selsema nie.. huhuu

nuwairani ismail said...

kak zira : itu kalau ratah 5 ketul sekali hadap pon habis tu..heheh

nuwairani ismail said...

cheqsue : lebih kurang cenggitu la ceritanya..hehhe

nuwairani ismail said...

waalaikumussalam kak diana : hati ayam ni menu sihat untuk orang yang baru lepas derma darah :)

Amie said...

Amboiiii.... kemain lagi orang bujang ye... kenduri sakan dia! Kak Amie pantang nampak sayap... tak cukup 2, mesti 3 ke atas... ratah aje...sodap!

nuwairani ismail said...

kak amie, ni kes tak cukup dua la siap goreng 3 ni...hihih...tamak betol anak buajng ni...

Yana Shaiful said...

Alhamdulillah gas dh kembali hehee..K.yana nak sup rangka ayam tuu..bestnya hirup panas2 and letak cili byk2 :=)

ainnoraini said...

suke kepak ayam tu...kalau makan mase panas2 lagi sedapkann...

habis ke dimakan semua tu nani...

kasihredha said...

gas dah ada ye
baguh2
selamat memasak kembali ye

nuwairani ismail said...

kak yana : lupe pulak nk letak cili byk2 tadi...adus....patutla semacam aje rasanya...esok la...heheh

nuwairani ismail said...

kak ain : tu ayat perli ke ape tu? heheh...konfem la tak abih kak ain...banyak tu...

nuwairani ismail said...

kak kasih : kalau la dapur ni rapuh mcm biskut, konfem dh lemau tu. 5 hari duk biar tak berasap.

Along Maklong said...

nani..
makcik tetap suka sup..
ayam pun ayamlah.. kalau dapat sup daging lagilah suka.. hehe

Nur_!eda said...

wah! sume nampk mcm sedap2...xpe la nani yg pentg rezeki free kn...murah sungguh rezeki nani n cik housemate!

Mas said...

kepak ayam tu...
sedapppnya tengok....
sup ayam mgam hati ayam tu pun nampak sedapp laa..

AI said...

- lain kali kalo gas abis, guna lah kayu api...hehe

Nurul said...

Wah, Nani...
Kemain lagi yer dah ader gas tu... biarpun menambah jer... heheh ;D
Pepun, kepak ayam tu memanggil2 lah... Suka...

nOOrsha said...

waaa..da ade gas blik ea.. sume pun ayam nuni.. nak balas dendam ke kat gas tu..hehe

Juwita Jamaludin said...

salam nani banyaknya menu dia sedap2 plak tu.. nak makan sini boleh..:)

Mieza said...

wahhhh ari ni nani makan semua tema ayam hihihi dari rangka kpd kepak kpd hati heeeheee kalo ayam tgk ni mesti dia bangga sbb kaum dia dah berjaya menambat hati nani hari ni..bhg yg plhg akk suka is the kepak..sedapkan nani..