kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Tuesday, July 19, 2011

Rezeki Untuk Dikongsi2

Assalamualaikum...Salam Bahagia...

Syukur sangat2 petang ada aje rezeki yang datang. Pagi tadi saya buat kek red velvet marble. Pastu bawakan untuk kawan2 di sekolah sikit. Yalah, kadang2 kita tidak juga memberi orang makan untuk mengharap balasan... Pada saya, REZEKI ADALAH UNTUK DIKONGSI-KONGSI. Kalau bukan orang yang makan tu membalas, orang lain yang akan balas.. Memang betol pon. Sebaik sahaja tiba di rumah, tiba2 ada orang menghantar sebekas nasi goreng tom yam yang sangat sedap! dengan lauk ayam + udang + ikan. Banyak betol lauknya....Tak sempat nk snap gmbr, sy dah bantai sampai habis dulu..Hahah....Syukur ke hadrat Ilahi atas kurniaan rezeki pada petang ini...


Cik hosmate pulak pose hari ni...Rajin pulak dia buat bubur kacang hijau jagung...Sangat sedap buburnya...Kali ni lebih pekat sikit berbanding kali pertama dia buat hari tu...Kira ok la kan berbanding saya yang tak pernah buat ni...Hihih...Sekodeng dapur Kak Yana pon ada tayang bubur kacang hijau juga petang ni. Macam berjanji pulak kita ye! Jadi, sape2 nk resepi tu, boleh la tanya Kak Yana ye, jangan tanya saya sebab saya tak pandai buat...Tak nak bebel panjang2, nak makan bubur dulu! yummmy!

JEMPUT MAKAN!!

14 comments:

Maira Anjami said...

wah~bestnye kak nani dpt mkn bubur kcng hijau+jagung selalu..sye ni slagi tak rajin nak buat,xdpt la mkn..hehe

YANA SHAIFUL said...

Salam Nani..

waaa..snyap2 je msk umah skodeng tgk bubur k.yana yee..hehee..jom kita tukar.. nk rasa yg ada jagung plak hehehe..

* nnt singgah umah K.yana amek award yee..:=)

Zaliedana said...

Assalam nani,bestnya da hosmet yg rajin kan..A"ah betoi tuh,rezeki mmg utk dikongsi,kalo da lbh,baik sedekah kat org lain,dari di buang ajer..

ziraziz said...

my fav..bubur kacang hijau..

nuwairani ismail said...

maira : ni pon sbb cik hosmate yg masak..kak nani mane reti masak bubur ni...

nuwairani ismail said...

kak yana : mcm tau2 pulak kan nk makan bubur petang ni.heheh

nuwairani ismail said...

kak zal : saya mmg suke mcm tu...kite pon suke tgk org makan makanan kite masak..

nuwairani ismail said...

kak zira : feveret sy jugak...tp nk masak tak reti + malas...heheh

Nieza said...

Alhamdulillah..murah rezeki tu kan...org berbudi kita berbahasa...org memberi kita merasa...:)

nuwairani ismail said...

betol tu kak nieza...seronok sangat bila mcm ni...

Amie said...

inilah namanya rezeki Allah...barakah...selalulah kongsi2 sbb yg berkongsi itu mengasihi, yg mengasihi akan sanggup berkongsi...he heheh

nuwairani ismail said...

wah! i like! heheh...betol tu kak amie...

tun_telani said...

masak2.. xde org yg nk dikasi, nk mkn sorg2 mcm sedih je.. nk kasi x pak guard mcm segan, semua lelaki2 muda, nnti jd lain pulak. huhu.. jom nani, mkn sama2..

nuwairani ismail said...

kak tun : sedih kan kalau masak tapi xde org nk makan sama ngn kite... :(