kehidupan adalah satu nikmat

Saya hanyalah insan biasa yang cuba untuk menjadi luar biasa. tidak ada yang sempurna di dalam dunia ini tetapi tidak salah jika kita berusaha ke arah kesempurnaan...walau apa pun, semuanya kembali kepada Yang Maha Pencipta...jika diizinkan-Nya, maka dapatlah kita merasai nikmat yang hanya sementara ini...kehidupan adalah sesuatu yang sangat indah jika kita pandai mencorakkannya...LIFE IS BEAUTIFUL....

Sunday, July 3, 2011

Breakfast : Hash brown Potato with Scrambled Egg

Assalamualaikum....selamat pagi...

Saje pagi ni nk wat western breakfast. Tapi tak berapa nk jadik la plak..Potato tu mcm hancur sikit la..Dah ikut cara kak jee cakap. Mungkin terlebih butter masa menggoreng. Takpela, 1st try...Resepinya sy amik dari Dapur Kak Jee.. Memang sedap...Leh try sendiri la...

Alhamdulillah...kenyang untuk pagi ni...Berfikir utk lunch tengah hari pulak...

16 comments:

YANA SHAIFUL said...

BF zaman anak dara dulu..tambah plak dgn baked bean..bestnyaa..Skg xsmpt nk bf cani dh..en.hubby tekak melayu..suka nasi lemak jeee xpun roti canai..hehee

nuwairani ismail said...

sbb skrg ni zaman anak dara la nk brekfes dgn mende2 mcm ni...hihih... tapi kalo dh tekak melayu tu memang tak ilang jugak la..makan sekali sekala tu boleh la menu mcm ni. pasni nk kene cari nasik jugak..

Kak Rosaliza said...

biru mata hitamku, bila tgk menu bf nuni tu, sedap nya, kena mkn ngan sos cili ke nuni

nuwairani ismail said...

kalo dh namanya tekak melayu, memang kene makan dengan sos cili jugak la baru sedap...

HaSue said...

takpe laa..hancur sket jer tu..xyah laa susah2 lagi nak ngunyah lama2..hikhik..kalo akak mmg harus mkn dgn sos cili..ssedapp

nuwairani ismail said...

haruslah makan dgn sos cili... hihih... sedap... pasni leh wat lagi ni..

quinnie said...

best nya hash potato..nak intai dapur kakjee lah...nak cuba buat lak...heheheh....suka makan hash potato kat mcd...ngeeee

nuwairani ismail said...

gara2 kak jee duk tayang breakfast familynya pagi tadi, terus godek2 bahan kt dapur. semua bahan ada, on jela! kalau ada sosej, baked beans lagi sedap tu..

IXORAROXI said...

amboiiiii ngalahkan omputih gitu!
anak2 akak suka juga breakfast macam ni, senang banyak akak, suami akak kalau setakat nugget dan fun fries pagi hari dia masih boleh makan, tak kisah sangat..sejak dah tua2 ni apa ada atas meja, makan aje :D

nuwairani ismail said...

sporting betol husband akak ye..kalau ayah sy, nk makan nasik jugak hari2..duk kelantan takpe la sebab org berlambak jual nasik pagi2..

cik cek said...

WoW!...biru mata hitamku kalau dapat mkn breakfast cam ni...sedapnya....ada lagi ke...kalau ada kak cek nak sikit....:)

nuwairani ismail said...

wah! terus bertukar biru matanya...alahai kak cek masak lagi sedap drp ni...ini menu org tak berapa rajin nak masak la kak cek...

Amie said...

Assalam Nani,
ni Kak Amie tengok sorang2 ni, kalau anak2 nampak...merengek2lah sampai petang suruh Kak Amie buatkan!

nuwairani ismail said...

w'salam kak anie : lucu la kak amie ni. mcm main sorok2 pulak. alahai...ini kalau diorg tau cara buat2, ntah2 diorg buat sendiri la tu pasni..tinggal kak amie pulak order. heheh

bersama kak Es said...

resepi dari kak Jee memang sempoiii

nuwairani ismail said...

kak es : suke sgt resepi kak jee. takde bahan yg susah2...semua senang dicari..